لینک های دسترسی

Breaking News

لحظاتی با آریانا سعید، هنرمند موفق افغان


آریانا سعید در کودکی افغانستان را ترک گفته است و پس از مهاجرت با خانواده اش ، به اروپا سفر کرده است.

علاقه آریانا سعید به موسیقی از آوان کودکی آغاز شده است ، پس از ختم دورۀ تحصیل به عنوان یک هنرمند در عرصۀ موسیقی و آواز خوانی فعالیت خود را آغاز کرد.

علرغم آنکه روزهای اغازین هنرش با آزمون های زیادی روبرو بوده و به حیث یک آواز خوان جوان زن در جامعۀ سنتی با آزمونهای زیادی روبرو میگردد اما با استفاده از استعداد و هنرش در راه پیشرفت این هنر تلاش میکند و اکنون در میان مردم یک آواز خوان مطرح به شمار میرود.

دست آورد های هنری او را میتوان جوایزی مثل بهترین آواز خوان زن ، بهترین اجرا کنندۀ برنامه های زنده و بهترین ویدیوی سال را نام برد.

متن موسیقی و اشعار ترانه های او اکثرا از ساخته های خود اوست. آهنگ او به نام "ماشاالله" در شبکه های جهانی پخش گردیده است. اخیرآ وی با سرودن آهنگ "بانوی آتش نشین" شهرت زیادی کسب نمود. آریانا سعید درمورد حقوق زنان افغان گفت:

​"برای ایجاد تغییر درعقاید مردم در مورد حقوق زنان در افغانستان باید صحبت شود."

او افزود که به همین دلیل همیشه خواسته است که دراین مورد در نشست با رسانه ها صحبت نماید، زیرا زنان در جامعه افغانها همیشه با مشکلات مواجه بوده اند.

آریانا علاوه کرد که نمیخواهد بگوید که همه مردم با عقاید سنتی در مقابل زنان تعصب نشان میدهند و دیدگاه متفاوت دارند بلکه یک عده یی استند که باید در مورد آنها صحبت زیاد شود.

لحظاتی با آریانا سعید، آوازخوان افغان
please wait

No media source currently available

0:00 0:08:35 0:00
XS
SM
MD
LG