لینک های دسترسی

Breaking News

جدایی طلبان انتخابات را در شرق اوکراین دایر کردند


انتخابات در شرق اوکراین
انتخابات در شرق اوکراین

جدایی طلبان که کنترول بخش هایی از لوهانسک و دونتسک مناطق شرقی اوکراین را بدست دارند، در حال برگزاری انتخابات برای انتخاب نهاد های رهبری و قانونگذار در مناطق تحت کنترول خود هستند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده رأی گیری شورشیان را غیر مجاز خوانده گفته اند که این حرکت نقض قانون اساسی اوکراین و توافقنامه آتش بس پنجم سپتمبر میان جدایی طلبان و حکومت اوکراین میباشد.

درهمین حال مراکز رأی دهی در مناطق تحت کنترول شورشیان در شرق اوکراین گشایش یافت. بر خلاف روز قبل در خارج دونتسک، بزرگترین شهر اوکراین که در تصرف جدایی طلبان است، امروز هیچ جنگ و یا آتشباری به وقوع نپیوست.

مقامات جدایی طلب استدلال می کنند که رای گیری روز یکشنبه در جمهوری دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک به آرمان های مردم برای خودمختاری مشروعیت می بخشد.

الکساندر زخچینکو، رهبرجدایی طلبان اوکراین، میگوید اگر آنها جمهوری مردم دونتسک را به رسمیت بشناسند و اراضی از دست رفتۀ شانرا را بدون جنگ دوباره مسترد کنند ، با تجدید روابط اقتصادی با اوکراین تجدید ، به مثابۀ شرکای اقتصادی برابر و مساوی زندگی خواهند کرد.

تاکنون بیش ازچهار هزار نفر در درگیری بین شورشیان و نیروهای دولتی کشته شده اند. زخچینکو تعهد سپرد که روابط اقتصادی با اوکراین را در صورتی که نتیجه انتخابات توسط حکومت در کیف به رسمیت شناخته شود ، تجدید خواهد کرد.

درلوهانسک، دومین شهر بزرگ شرق اوکراین که توسط شورشیان طرفدار روسیه کنترول میشود ، تعداد زیادی از ساکنان آن صبح امروز در خارج مراکز رأی دهی صف کشیده بودند.

سرگی بریسوف، باشندۀ شهرلوهانسک حین رأی دهی گفت که وی یک جدایی طلب است و برای زندگی بهتر در دانباس رأی میدهد و زمانی جدایی طلب خوانده شد که رئیس جمهور سابق اوکراین اقتدار را بدست گرفت. وی علاوه میکند که درواقع آنها طرفداران صلح میباشند.

ویرا کازلووا، باشندۀ دونتسک، ابراز مینماید که آنها برای آینده و آینده اطفال خود رأی میدهند با آنکه خود اکنون در سنین بالا قرار دارند، اما میگوید شاید حداقل فرزندان شان از آن بهره برند و اضافه کرد که آنها کار می خواهند و خواهان متوقف شدن جنگ هستند.

این رای گیری شورشیان صرف در مناطق تحت کنترول جدایی طلبان طرفدار روسیه برگزار میشود و مقامات انتخابات در آنجا مطابق قوانین انتخابات عمل نمی کنند، که این موضوع تردید ها را در مشروعیت ارا ایجاد کرده است.

انتخابات جدایی طلبان در مناطق شرق اوکراین
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:27 0:00

XS
SM
MD
LG