لینک های دسترسی

Breaking News

فرمان اجرایی اوباما برای اصلاح مالکیت اسلحه در امریکا


ملاقات اوباما با مقامات ارشد حقوقی و تنفیذ قانون ایالات متحده
ملاقات اوباما با مقامات ارشد حقوقی و تنفیذ قانون ایالات متحده

رئیس جمهور ایالات متحده، از یک سلسله فرمان های اجرایی پرده برداشته می گوید که خشونت های مسلحانه را کاهش می دهد اما مانع حق استفادۀ قانونی امریکایی ها از حمل سلاح نخواهد شد.

قصرسفید، روز دوشنبه برخی از اقدامات را به شمول گسترش بررسی پیشینۀ افراد، اجرای موثرتر قوانین حمل سلاح، افزایش تداوی صحت روانی و گزارش دهی از سیستم ملی ارزیابی پیشینۀ افراد اعلام کرد که در برگیرندۀ تحقیقات بیشتر در مورد تکنالوژی مصئونیت تفنگ، نیز می باشد.

بارک اوباما پس از ملاقات با مقامات ارشد حقوقی و انفاذ قانون در قصرسفید، قرار است روز سه شنبه به وقت واشنگتن - در بارۀ اقدامات سختگیرانۀ فدرال در بخش استفاده از سلاح، به مردم کشورش توضیحات دهد.

آقای اوباما گفت "خبر خوش اینست که این پیشنهادات نه تنها در حیطۀ اختیارات مقامات حقوقی و بخش اجرایی من است بلکه از حمایت اکثریت مردم امریکا به شمول افراد دارای سلاح برخوردار است."

یک عنصر کلیدی برنامۀ بارک اوباما ایجاب می کند تا هر آنکسی که بخواهد سلاح گرم از جمله تفنگ را به فروش برساند، می باید جواز آن را داشته و پیشینه زندگی اش بررسی شود.

بخشی از تلاش های آقای اوباما برای کاهش خشونت های مسلحانه افزایش ۵۰ درصد تعداد کارمندان اف بی آی یا ادارۀ تحقیقات فدرال امریکا است که وظیفۀ شان در بخش سیستم ملی بررسی پیشینۀ افراد می باشد.

رئیس جمهور اوباما در نخستین سخنرانی هفته وار سال ۲۰۱۶ خود گفت که سالانه ده ها هزار نفر در ایالات متحده به خاطر استفاده از سلاح به شمول حمله بر افراد و حملات انتحاری کشته می شوند که به مراتب بیشتر از سایر کشور های جهان می باشد.

اما آقای اوباما تاکید ورزید که اقدامات کنترول سلاح را در محدودۀ اختیاراتش انجام خواهد داد.

قانون اساسی ایالات متحده به هر شهروند امریکایی اجازۀ حمل سلاح را می دهد. آقای اوباما گفت "ما درک کرده ایم که سنت دیرینۀ داشتن سلاح در این کشور وجود داشته و افراد برای شکار، حفاظت از جان خود شان و یا هر دلیل مشروع دیگری می توانند سلاح داشته باشند."

اما تصریح کرده گفت "می خواهیم اطیمینان حاصل کنیم که افراد ناشایست به هدف انجام اعمال نادرست به سلاح دسترسی حاصل نکنند."

XS
SM
MD
LG