لینک های دسترسی

Breaking News

شاروالی کابل در پی تخریب عمارات غیرقانونی


کابل، یکی از شهر هایست که در ان قانون شکنی در عرصه اعمار خانه ها و عمارت ها بیداد میکند. اکثر نقشه های خانه ها و ساختمان ها به انتخاب انفرادی و عاری از معیار و استاندار شهر سازی طبیق میگردد.

این عدم معیاری بودن ساختمان ها باعث مشکلات عمده و اساسی در عرصه شهرسازی نیز گردیده است که شامل دشواری ها در تطبیق نقشه سرک و جاده ها و یا ایجاد سیستم بدررفت و دیگر انکشافات میگردد.

نقشه های اعمار این خانه ها و عمارت ها، بدون مجوز حکومت و اغلب توسط زورمندان و مقتدرین عملی میگردد که به گفته محمد سرور، رئیس کنترول ساختمان های شاروالی، مقابله با ان کار ادارات امنیتی میباشد و نه ارگان های مربوط به شهرسازی.​

ولی با وجود ان، امروز یکشنبه، شاروالی کابل کوشش نمود تا در هماهنگی با نهاد های امنیتی آستین به عمارتاختمان های غیر معیاریی و غیر قانونی را تخریب کنند .

اما این کوشش از منطقه مندوی، آغاز شد، محلیکه از گذشته ها اعمار خانه ها و ساختمان های غیر معیاری در ان معمول بود و این تصمیم شاروالی با اعتراض شدید و ممانعت صاحبان دوکان ها مواجه شد.

بخشی از یک ساختمانی که تصمیم تخریب ان میرفت، چند ماه قبل در حریق ویران شده و اکنون پروسه بازسازی ان جریان دارد. دکانداران با اعتراض، شاروالی به هدف قرار دادن خود متهم کردند و اینکه حکومت انها را به دلیل اینکه قدرت ندارند در اولویت قرار داده است.

این اولین تصمیم شاروالی در هماهنگی با نهاد های امنیتی برای تخریب عمارت غیر قانونی در منطقه مندوی، با اعتراض مردم ناکام شد و انها این محل را بدون تخریب هیچ عمارتی ترک گفتند.

اما امروز یکشنبه، چند ساعت بعد از وقوع این واقعه در کابل که به شکل گسترده توسط مطبوعات بشمول تلویزیون اشنا و رادیو ازادی تحت پوشش قرار گرفت. شاروالی کابل به رادیو اشنا صدای امریکا بیان داشت که منازل شخصی یا مغازه های شخصی را در شهر کابل تخریب نخواهد کرد. رئیس کنترول ساختمان های اساسی شاروالی کابل به رادیو آشنا گفت که شاروالی کابل فقط از اعمار ساختمان های جدید غیر قانونی جلوگیری میکند و در این مورد به زودی اعلامیۀ رسمی را نیز به نشر خواهد سپرد.

شاروالی در تخریب عمارات غیر قانونی ناکام شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:26 0:00

XS
SM
MD
LG