لینک های دسترسی

Breaking News

اردغان: بیش از هر کشوری با داعش مبارزه کرده ایم


رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردغان، رئیس جمهور ترکیه

نیرو های ترکی، 3 هزار جنگجوی گروه دولت اسلامی را در سوریه و عراق کشته است.

رجب طیب اردغان، رئیس جمهور آن کشور با ذکر این مطلب تاکید می ورزد که تلاش های هیچ کشور دیگری در راستای مبارزه با دهشت افگنی، همسان با ترکیه نمی باشد.

این درحالیست که ائتلاف به رهبری ایالات متحده علیه داعش در عراق و سوریه و حملات هوایی روسیه به طرفداری از حکومت بشارالاسد نیز در جنگ با گروه دولت اسلامی در سوریه دخیل می باشد.

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه خطاب به رهبران نظامی کشور های بالقان، اتهامات حمایت ترکیه از گروه دولت اسلامی را رد کرد.

آقای اردغان گفت"در بخش مبارزه علیه گروه دولت اسلامی، از ترکیه انتظار برده می شد که تمام کار ها را در حالی انجام دهد که هیچ کشوری دیگری گامی نبرداشته بود و هیچ معلومات استخباراتی مهمی را شریک نساخته بود. "

ترکیه به عنوان عضو پیمان ناتو، در شمولیت به ائتلاف مبارزه علیه گروه دولت اسلامی تمایل نداشت و به همین دلیل با انتقادات وسیع جامعۀ بین المللی مواجه شد که گویا کار های کافی برای جلوگیری از عبور و مرور جنگجویان در سرحدات خود به اروپا، انجام نمی دهد.

رئیس جمهور ترکیه گفت که هیچ کشوری به اندازۀ ترکیه از ناحیۀ فعالیت های این گروه تندرو، متحمل تلفات و خسارات نشده است.

آقای اردغان می گوید که در این برحۀ حساس ترکیه به گفتۀ وی با بسیاری اتهامات ناعادلانه، بی رحمانه و بی اساس مواجه بوده است.

رجب طیب اردغان گفت"امکان ندارد که سناریو تا ابد دوام کند. کشور های استند که تلاش می کنند با اتهامات که گویا ترکیه داعش را کمک می کند، این کشور را ناپسند جلوه دهند."

ترکیه می گوید که آن کشور به کمک های بیشتر متحدین غربی نیاز دارد به ویژه در مناطق سرحد سوریه، جاییکه به گفتۀ مقامات ترکی قلمرو آن کشور هدف حملات راکتی قرار می گیرد.

این در حالیست که ترکیه برعلاوۀ مبارزه با گروه دولت اسلامی در امتداد مرز های آن کشور با سوریه، با موج عظیمی از مهاجرین و پناهجویان سوری و سایر کشور های شرق میانه و آسیا مواجه است که برای رفتن به اروپا، به گونۀ غیرقانونی به آن کشور می آیند.

اتحادیۀ اروپا هفتۀ گذشته از کشور های عضو خواست تا به ترک ها اجازۀ استفاده از معاهدۀ شینگن داده شود. اما در عوض از انقره خواسته است در قوانین به شمول قانون ضد دهشت افگنی در آن کشور تغییر وارد کند.

رئیس جمهور ترکیه می گوید، فقط برای برآورده ساختن شرایط اتحادیۀ اروپایی، قوانین ضد دهشت افگنی خود را تغییر داده نمی تواند.

XS
SM
MD
LG