لینک های دسترسی

Breaking News

مسدودی مکاتب به روی میلیون ها کودک


مشکلات اقتصادی یکی از موانع سد راه تعلیم کودکان در جهان است.
مشکلات اقتصادی یکی از موانع سد راه تعلیم کودکان در جهان است.

گزارش ۸۵ صفحه ای دیدبان حقوق بشر تحت نام " ناکامی در حفظ و تامین حق تعلیم" کمبودی های آموزش و پرورش را مورد غور قرار داده است.

الین مارتینز، محقق در دیدبان بشر می گوید که یافته های این گزارش بر اساس تحقیق در ۴۰ کشور جهان به نشر رسیده است.

او می گوید : "ما در مورد ۱۲۰ میلیون کودک ونوجوانانی صحبت می کنیم که تا هنوز روانه مکاتب نشده اند. نظر به پیشگوی های در سراسر جهان، برخی از این تعداد که شامل ۳۱ میلیون دختر می شود ، هیچگاهی به مکتب نخواهند رفت . این دختران به دلیل عدم اراده سیاسی ومنابع از مکتب باز می مانند."

گزارش دیدبان حقوق بشر همچنان نشان می دهد که کسب تعلیم برای دختران با موانع متعدد رو به رو است که سوء استفاده جنسی و خشونت توسط معلمان و همسالان آنان، آزمایش بکارت، آزمایش حاملگی اجباری و ازدواج زیر سن شامل آن است.

یافته های این گزارش تنبیه بدنی را مورد انتقاد قرار داده که آنرا " تحقیرآمیز وتقریبا شکنجه " نیز نامیده اند همچنان گفته شده است که این شیوه ها در کشور های چون تانزانیا، افریقای جنوبی ودر بسیاری از ایالت های ایالات متحده دیده می شود.

مارتینز یکی دیگر از موانع در راه تعلیم کودکان را مشکلات مالی خوانده است.

او علاوه کرد که " فیس مکاتب مانع عمده تعلیم میلیون ها کودک است. بسیاری از کودکانی که ما با آن صحبت کرده ایم، یا به خانواده های غریب تعلق دارند ویا هم متعلق به گروهی می باشد که با محرومیت ها رو به رو اند و با وجود امضای کنوانسیون حکومت ها شان مبنی بر حفظ حقوق کودکان – با فیس پرداخت بلند مکتب مواجه اند."

در همین حال، برنامه اهداف تازه توسعه پایدار ملل متحد خواهان تضمین آموزش فراگیر وبا کیفیت برای همه تا سال ۲۰۳۰ شده است.

گزارش دیدبان حقوق بشر همچنان نشان می دهد که بسیاری از کشورها با درآمد بلند و متوسط موانع را برای کودکان اقلیت ها، مهاجرین وپناهجویان، همجنسگرایان در زمینه تعلیم ایجاد کرده اند.

قرار است روی این موانع در نشستی که به تاریخ ۱۳ جون در ناروی برگزار می شود، صحبت شود.

XS
SM
MD
LG