لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو: ایمیل دموکراتهای امریکایی را هک نکردیم


کارشناسان امریکایی گفته اند که ایمیل حزب دموکرات را هکرهای روسی هک کرده اند
کارشناسان امریکایی گفته اند که ایمیل حزب دموکرات را هکرهای روسی هک کرده اند

کرملین ادعاهایی را رد کرده است که گویا هکرهای روسی ایمیل‌های حزب دموکرات ایالات متحدۀ امریکا را هک کره است.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در صحبت با خبرگزاری ان بی سی گفت که شاید روسیه تلاش کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده رخنه کند.

اوباما پس از آن این اظهارات را بیان داشت که شبکهء افشاگر ویکی لیکس ایمیل های اعضای ارشد حزب دموکرات امریکا را فاش ساخت. با افشای این ایمیل ها، رئیس کنگرهء ملی دموکراتها به جانبداری از نامزدی هلری کلنتن در روند انتخابات حزبی متهم شد و منجر به کنار رفتن وی از این سمت گردید.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اما این ادعاها را "روایت‌های هراس" از خواب سیاستمداران امریکایی خوانده و گفته است که مسکو هرگز در انتخابات کشور دیگری دخالت نکرده است.

دیمیتری پسکوف در یک کنفرانس خبری گفت که مسکو حتا از بیان واژه‌هایی پرهیز می‌کند که می‌شود آن را به گونۀ مستقیم یا غیر مستقیم، دخالت در انتخابات تعبیر کرد.

آقای پسکوف گفت "می بینیم که در جریان کارزار انتخابات، برگۀ روسیه در گوشۀ سرخ میز تحریر همۀ سیاستمداران امریکایی قرار دارد و همواره وانمود می‌کنند که برگۀ برنده در دست آنان است".

مقام‌های روسیه روز سه شنبه نیز گفتند که افراد ناشناخته در ایالات متحده تلاش دارند که برای مقاصد انتخاباتی، هراس از روسیه را آنهم بد بینانه خلق کنند.

XS
SM
MD
LG