لینک های دسترسی

Breaking News

شهرک حمام العلیل در نزدیکی موصل به تصرف قوای عراقی درآمد


یک جنرال عراقی می گوید که نیروهایش تندروان گروه دولت اسلامی را از یک شهر کلیدی در جبهۀ جنوب بیرون رانده اند. در عین زمان نیروهای کردی تایید کرده اند که پرچم های عراق اکنون بر فراز ساختمان ها در نزدیک میدان هوایی موصل در اهتزاز درآمده است.

پیشرفت ها در شهر حمام العلیل، که در پانزده کیلومتری جنوب مرکز موصل واقع است، به دنبال پیشرفت نیروهای ویژۀ عراق در برابر محاصرۀ بخش شرقی موصل صورت گرفته است.
جنرال نجیم الجبوری فرمانده نیرو های عملیات نینوا گفت که نیروهای عراق تقریبا این شهر را که در کنار رودخانه دجله موقعیت دارد و آخرین شهرقبل از موصل در جبهه جنوب می باشد آزاد ساخته اند" هم اکنون وضعیت خیلی خوب است. سربازان ما تقریبا شهر حمام العلیل را آزاد ساخته اند. پولیس و بخش قطعه پانزدهم امروز ساعت ده صبح بالای گروه داعش در آن شهر حمله کردند."

نیروهای ویژه عراق به روز یکشنبه در تلاش برای پاکسازی محلاتی پرداختند که از شورشیان گروه دولت اسلامی دوباره بدست آوردند، جائیکه تندروان در آن استحکامات خود را در محلات مسکونی بنا کرده اند. ام عمر یکی از باشندگان موصل از عدم موجودیت سرپناه شکایت می کند" من صرف می خواهم امن باشم. من کسی را ندارم . به کجا مراجعه کنم؟ چند روز است که بی خانه و سرپناهم ، من و فرزندانم کجا برویم؟ هیچ قوم و بستگانی نداریم."

تهاجم بر موصل دو هفته پس از ائتلاف نیروهای عراقی و کرد با حمایت شورشیان شیعه ، قبایل عرب سنی مذهب و حملات هوایی ایالات متحده به رهبری بزرگترین عملیات نظامی درین کشور پس از مدتها انتظار به روز سه شنبه آغاز شد.

دگروال محند سعید عضو اردوی عراق از تاکتیک های مختلف صحبت می کند"
گروه داعش از چندین تاکتیک درینجا استفاده میکند. در مقایسه با جنگ های دیگر ، تاکتیک های آنها شامل استحکامات زیاد در جاده ها و چاه های پر از آب است . آنها بمگذارهای انتحاری و وسایط نقلیه بمگذاری های انتحاری زیادی را به سمت ما ارسال میکنند . به لطف خدا ، روش ها و سلاح های تروریست ها در حال از بین رفتن است. ما مطابق پلان و طرحی که داریم پیش میرویم."

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر هشدار داد که کاروان های حامل یک هزار و ششصد غیر نظامی ممکن است بصورت اجباری از حمام العلیل به تل عفار در اوایل همین هفته و به احتمال زیاد در سوریه به عنوان سپر انسانی انتقال داده شود.

XS
SM
MD
LG