لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید میزبان انگلا مرکل صدراعظم آلمان میباشد


رئیس جمهور ترمپ و خانم مرکل در قصر سفید
رئیس جمهور ترمپ و خانم مرکل در قصر سفید

قرار بود که انگلا مرکل به روز دوشنبه وارد امریکا شود ولی به دلیل طوفان برف درسواحل شرقی امریکا ، سفرش به تقویق افتاد.

این اولین باریست که سران دوکشور بعد از کامیابی غیر منتظره رئیس جمهور ترمپ درانتخابات ریاست جمهوری سال گذشته باهم ملاقات میکنند. این دیدار درحال صورت میگیرد که هردو رهبر در گذشته از یکدیگر شان انتقاد کرده اند.

آقای ترمپ قبل از برنده شدن در انتخابات پالیسی پزیرش مهاجرین خانم مرکل را "اشتباه مملو از مصیبت" خوانده بود.

آقای ترمپ همچنان از کشورهای عضو ناتو خواسته است که مصارف دفاعی خویش را افزایش دهند.

با وجود اظهارات ترمپ در مورد کشورهای عضو پیمان ناتو، مایک پنس معاون رئیس جمهورامریکا ماه گذشته در مونشن آلمان به کشورهای عضو ناتو اطمینان داد که تعهد امریکا در قبال متحدین آن تغیر ناپزیر میباشد.

خانم میرکل مخالف سیاست های ترمپ و منع سفر اتباع شش کشور اکثریت مسلمان به امریکا میباشد.

خانم مرکل از دوازده سال بدینسو صدراعظم آلمان بوده و با جورج بش و بارک أوباما روسای جمهور پیشین امریکا روابط خوب داشته است.

کارشناسان سیاسی میگویند آقای ترمپ ممکن باخانم مرکل در مورد اتخاذ موقف درست اداره فعلی امریکا در برابر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، مشوره کند.

کارشناسان می افزایند خانم مرکل در جریان بازدید اش از واشنگتن در مورد توافقات چند جانبه تجارتی با امریکا و پشتیبانی رئیس جمهور ترمپ از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با او صحبت خواهد کرد.

خانم مرکل هفته گذشته به پارلمان آلمان گفت سیاست حمایت از تولیدات داخلی و ملی گرایانه در برخی از کشورهای جهان رو به رشد است و لی اروپا به هیج وجه منزوی نه خواهد شد و از توافقات تجارتی خارج نه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG