لینک های دسترسی

Breaking News

دور جدیدی از درگیری‌های خونین میان سربازان هند و پاکستان


سربازان هندی در کشمیر
سربازان هندی در کشمیر

در نتیجه دور جدیدی از درگیری‌ها میان نیروهای مرزی هند و پاکستان، حداقل ۹ غیرنظامی و دو سرباز پاکستانی کشته شده اند.

روز گذشته، مقامات پاکستانی یک پیلوت هندی را که بدنبال سقوط طیاره جنگی‌اش در کشمیر تحت کنترول پاکستان اسیر شده بود، به رسم حسن نیت به مقامات هندی تحویل دادند و اعلام کردند که خواهان جنگ نیستند.

با این حال، درگیری‌ها میان سربازان دو کشور جمعه‌شب از سر گرفته شد. اردوی پاکستان کشته شدن دو سرباز خود را در این درگیری تایید کرده است.

مقامات هندی نیز خبر داده اند که سه عضو یک خانواده در کشمیر تحت کنترول هند زمانی کشته شدند که یک راکت پاکستانی به خانۀ آنان برخورد کرد. دو عضو دیگر این خانواده به شدت زخمی شده اند.

مقامات پاکستانی نیز خبر دادند که سربازان هندی، روستایی‌های غیرنظامی را در امتداد مرز هدف قرار داده و در نتیجه یک پسر نوجوان و سه غیرنظامی دیگر کشته شده اند.

به گفته مقامات پاکستانی، در نتیجه پرتاب راکت‌ از سوی سربازان هندی، چندین خانه نیز تخریب شده است.

پس از آنکه جمعه‌شب درگیری‌ها برای چندین ساعت متوقف شد، مقامات از درگیری‌های جدید به روز شنبه خبر دادند.

یک اعلامیۀ اردوی پاکستان گفت که در نتیجه درگیری‌های روز شنبه، دو غیرنظامی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

روابط هند و پاکستان، ظرف ماه‌های اخیر و بدنبال بمبگذاری در کشمیر تحت کنترول هند که منجر به کشته شدن ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی هند شد، به شدت پر تنش شده است.

طیاره‌های جنگی هند هفته گذشته مناطقی را در خاک پاکستان بمباران کردند و پاکستان نیز هشدار داد که ناگزیر است برای دفاع از خود دست به حمله متقابل بزند.

امریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا، از هر دو کشور مصرانه خواسته اند که دست از درگیری کشیده و مشکلات شان را از راه گفتگو حل کنند.

XS
SM
MD
LG