لینک های دسترسی

Breaking News

دعوت معلم از محصلان دختر به مهمانی، منجر به مرگش شد


محصلان دختر در پوهنتونی در پاکستان (عکس از آرشیف)
محصلان دختر در پوهنتونی در پاکستان (عکس از آرشیف)

پولیس پاکستان می‌گوید، یک محصل، معلم خود را ظاهرا به دلیل نارضایتی از تصمیم او که می‌خواست در مراسم تجلیل از بازنشستگی‌اش محصلان دختر را نیز دعوت کند، با چاقو به قتل رسانده است.

به گفته پولیس، این محصل تصمیم معلم برای دعوت از دختران و پسران برای حضور در یک مهمانی را عملی "غیر اسلامی" دانسته بود.

پولیس گفته که خالد حمید، معلم انگلیسی در یک کالج دولتی در شرق پاکستان، زمانی مورد حمله قرار گرفت که در حال آمادگی برای برگزاری این مهمانی بود.

فرهان حسین، یک مقام محلی پولیس گفت: "فرد متهم ظاهرا ارتباطی با هیچ گروه مذهبی نداشته است ولی ما در مورد سابقۀ او و نیز این‌که چه عواملی روی ذهنیت‌اش تاثیر گذاشته، تحقیق می‌کنیم."

پولیس می‌گوید که این محصل به نام خاطب حسین را به اتهام قتل بازداشت کرده است.

مسولان کالج ایگرتون به خبرگزاری رویترز گفته اند که آقای حمید پس از آنکه مورد حمله قرار گرفت، به یک بیمارستان محلی منتقل شد، اما بعدتر از جراحاتی که برداشته بود جان داد.

این کالج از جمله معدود نهادهای آموزشی در پاکستان است که اکثریت محصلان آن دختر هستند. مسولان این کالج گفته اند که حدود چهار هزار دختر و دو هزار پسر در این نهاد درس می‌خوانند.

معلمی که در اثر حمله کشته شده است، قرار بود تا چهار ماه آینده بازنشسته شود.

سال گذشته، مدیر یک مکتب در پاکستان زمانی به قتل رسید که یکی از شاگردان را به دلیل غیرحاضری و به جای آن اشتراک در تظاهرات گروه‌های افراطی اسلام‌گرا، توبیخ کرده بود.

پولیس در همان زمان گفت که اظهارات مدیر این مکتب، از سوی این شاگرد "کفرآمیز" تلقی شده بود.

XS
SM
MD
LG