لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر حزب مخالف بریتانیا اتهامات علیه ایران را زیر سوال برد


آقای کوربن گفت که دولت بریتانیا باید در راستای کاهش تنش‌ها کار کند، نه عکس آن
آقای کوربن گفت که دولت بریتانیا باید در راستای کاهش تنش‌ها کار کند، نه عکس آن

رهبر حزب کارگر بریتانیا، تصمیم دولت این کشور برای متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله به تانکرهای نفت‌کش در دریای عمان را زیر سوال برده و پرسیده که آیا شواهد کافی برای اثبات این اتهامات وجود دارد.

روز جمعه، بریتانیا نیز، همانند ایالات متحده امریکا، ایران را در زمینۀ انفجارهای اخیر در دو تانکر نفت‌کش در تنگه هرمز متهم کرد. این اتهامات، تنش‌ها در منطقه را شدت بخشیده و نگرانی در مورد احتمال رویارویی نظامی را افزایش داده است.

ایران هر گونه دخالت در حمله به تانکرهای نفت‌کش را تکذیب کرده است.

جرمی کوربن، رهبر حزب مخالف در صفحه تویتر خود نوشت: "بدون داشتن شواهد موثق در زمینه حمله به تانکرها، موضع‌گیری دولت تنها می‌تواند تهدید جنگ را افزایش دهد."

او افزود: "بریتانیا باید در راستای کاهش تنش‌ها کار کند، نه تشدید تنش‌های نظامی که با خروج امریکا از توافق هسته‌ای ایران آغاز شد."

جرمی هنت، وزیر خارجه بریتانیا و یکی از چهره‌های پیشتاز برای احراز کرسی نخست‌وزیری بریتانیا، به این اظهارات واکنش تندی نشان داده است.

آقای هنت در مورد رهبر حزب کارگر گفت: "چه دلیل است که او هرگز نمی‌تواند از متحدان بریتانیا، از اطلاعات استخباراتی ما و نیز از منافع بریتانیا پشتیبانی کند."

روز جمعه، ایالات متحده امریکا ویدیوهایی را منتشر کرد و گفت که نیروهای ویژه ایران را در حال برداشتن بمب‌های منفجرناشده از بدنۀ یکی از تانکرها نشان می‌دهد. دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا گفته است که ایران در پس این حملات قرار دارد.

انفجارها در تانکرهای نفت‌کش در تنگه هرمز، همزمان با دیدار صدارعظم جاپان با مقامات ایرانی صورت گرفت.

وزیر خارجه ایران پس از انتشار خبر این انفجارها در تویتر خود نوشت که این حملات "مشکوک" است، اما توضیح بیشتری ارایه نکرد.

XS
SM
MD
LG