لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: حضور خود را 'همیشه' در افغانستان حفظ خواهیم کرد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که حتی اگر توافق صلح با گروه طالبان نهایی شود، کشورش نیروهای خود را در افغانستان حفظ خواهد کرد.

پیش از این، مقامات امریکایی، به شمول رییس جمهور ترمپ تاکید کرده بودند که خروج نظامی امریکا از افغانستان، وابسته به شرایط موجود خواهد بود.

اما حالا، براساس گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ترمپ گفته است که کشورش بخشی از نیروهای خود را "همیشه" در منطقه حفظ خواهد کرد.

رییس جمهور ترمپ که با رادیوی فاکس نیوز صحبت می‌کرد، گفت: "ما ناگزیریم حضور خود را (در افغانستان) حفظ کنیم. ما آنجا باقی خواهیم ماند. نیروهای خود را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهیم، اما حضور خود را همیشه حفظ خواهیم کرد. بخش قوی استخباراتی خود را (در افغانستان) حفظ خواهیم کرد."

در حال حاضر حدود چهارده هزار نظامی امریکا در افغانستان مستقر است که از این جمع، حدود پنج هزار آن مشغول فعالیت‌های ضد تروریزم اند.

آقای ترمپ هرچند از کاهش قابل ملاحظه نیروهایش در افغانستان حرف زده، اما در مورد اینکه پس از توافق صلح با طالبان، چه تعداد از نیروهای امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند، آماری ارایه نکرده است.

اظهارات جدید آقای ترمپ به ادامۀ حضور در افغانستان، در تضاد با خواست گروه طالبان قرار دارد که همواره به خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان به عنوان پیش‌شرطی برای توافقات صلح با امریکا تاکید کرده اند.

در حال حاضر، نمایندگان گروه طالبان سرگرم مذاکرات با امریکا هستند و ظرف روزهای اخیر، گزارش‌هایی در مورد "نهایی شدن" متن توافقنامه امریکا و طالبان منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG