لینک های دسترسی

Breaking News

بهرامی: میزان تهدید و توطیه بالاست، امکانات ناکافی


ولسی جرگه افغانستان به دلیل افزایش جنگ و درگیری ها در شماری از ولایت های این کشور، سران نهادهای امنیتی و دفاعی را برای پاسخ‌گویی فرا خواند.

گسترش‌ دامنه جنگ، نرسیدن نیروهای کمکی برای دفع حمله‌های طالبان و ضعف مدیران جنگ در نهادهای امنیتی و دفاعی، از انتقاد های نمایندگان مجلس در این نشست بود.

در این نشست، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان گفت که این کشور با تهدید های بلند امنیتی روبروست و هم اکنون، جنگ شدید میان نظامیان افغان و طالبان در ولسوالی های جاغوری و مالستان غزنی، ولسوالی خاص ارزگان ولایت ارزگان و ولسوالی چهارسده ولایت غور جریان دارد.

آقای بهرامی توضیح داد که امکانات نهاد های امنیتی و دفاعی در برابر تهدبدات و توطیه های بلندی که وجود دارند، اندک است.

او گفت: " تهدید و توطیه ها در برابر وطن ما خیلی بالاست و اما امکانات موجود نهاد های امنیتی و دفاعی کفایت کننده دفع این تهدیدها نیست."

وزیر دفاع افغانستان هم‌چنان افزود که ولایت های غزنی، ارزگان، فاریاب، کندز، جوزجان، سرپل، فراه و غور، زیر تهدید های بلند امنیتی قرار دارند و نهاد های امنیتی و دفاعی در تلاش اند تا این حمله ها را دفع کنند.

در همین حال، وزیر داخله افغانستان نیز گفت آنچه که در غزنی و ارزگان جریان دارد، جنگ قومی نه، بل جنگ در برابر دشمنان مردم افغانستان است.

ویس احمد برمک، به نمایندگان مجلس گفت که دشمن می خواهد که میان مردم و دولت فاصله ایجاد کند و میام اقوام نفاق و تفرقه بیاندازد.

XS
SM
MD
LG