لینک های دسترسی

Breaking News

برای بازگشایی دفاتر انتخابات از حکومت کمک می‌خواهیم - کمیسیون


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که برای بازگشایی دفاتر این کمیسیون در هفت ولایت که به دلیل اعتراض‌ها به بازشماری آرا مسدود مانده است، از حکومت تقاضای کمک خواهد کرد.

همزمان با آغاز تفتیش و بازشماری آرا، هواداران برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری مخالفت شان را با این اقدام اعلام کرده و دروازه دفاتر ولایتی این کمیسیون را در هفت ولایت مسدود کردند.

میرزا محمد حق پرست، یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات روز شنبه ۲۳ نومبر (دوم قوس) به صدای امریکا گفت که ادامه اعتراض‌ها و بسته ماندن دفاتر ولایتی این کمیسیون سبب تاخیر در روند کاری آنان شده است.

آقای حق پرست گفت: "ممکن یک هیات از دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات به ولایت‌هایی که دروازه‌های دفاتر کمیسیون (در آن) بسته اند به هدف بازگشایی آن سفر کرده و از نزدیک با معترضان صحبت کند."

او افزود: "در صورتی که معترضان از راه‌های گفتگو به اعتراض‌های شان پایان ندهند، کمیسیون مطابق قانون از حکومت کمک خواهد خواست تا به این مشکل رسیدگی کند."

در همین حال، حبیب الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات از هواداران برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواست که هرچه زودتر دروازه‌های دفاتر این کمیسیون را باز کنند.

آقای ننگ گفت: "ما از نامزدان، تکت‌های انتخاباتی، ناظرین و مردم افغانستان می‌خواهیم که از صبر و تحمل کار گیرند و کمیسیون انتخابات را بگذارند تا تمامی موارد تخنیکی که در طرز العمل‌ها، لوایح و قوانین به آن پیش‌بینی شده، پرداخته و این روند را تکمیل کند."

کمیسیون انتخابات افغانستان می‌گوید که روند بازشماری و تفتیش آرا در ۲۵ ولایت تکمیل شده و قرار است تا روزهای آینده، این روند در برخی از ولایت‌های دیگر نیز پایان یابد.

XS
SM
MD
LG