لینک های دسترسی

Breaking News

دفاتر کمیسیون انتخابات 'در شش ولایت مسدود است'


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که معترضان هنوز هم دفاتر این کمیسیون را در شش ولایت مسدود نگهداشته اند.

هواداران برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری همزمان با آغاز تفتیش و بازشماری آرا مخالفت شان را با این اقدام کمیسیون انتخابات اعلام کرده و در برخی از ولایت‌ها مانع این کار شده اند.

میرزا محمد حق پرست، یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات افغانستان روز جمعه ۲۲ نومبر (اول قوس) به صدای امریکا گفت که با وجود مخالفت‌ها، روند تفتیش و بازشماری آرا تا پایان امروز در ۲۵ ولایت تکمیل خواهد شد.

آقای حق پرست افزود: "بدبختانه در شش ولایت هنوز هم دروازۀ دفترهای ولایتی به شمول بدخشان، پنجشیر، جوزجان، سرپل و فاریاب مسدود است."

این سخنگوی کمیسیون انتخابات همچنان افزود که تلاش‌ها جریان دارد تا در تفاهم با معترضان این دفترهای ولایتی باز شده و بازشماری آرا آغاز شود.

به گفته وی معلومات بازشماری آرا از ۱۵ ولایت به دفتر مرکزی این کمیسیون در کابل رسیده است.

روند بازشماری آرا حدود دو هفته پیش به تاریخ ۱۸ عقرب آغاز شد و کمیسیون انتخابات افغانستان گفته بود که قرار است آرای هشت‌ هزار و ۲۵۵ محل بازشماری شوند.

پس از افزایش اعتراض‌ها و مخالفت برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری روند بازشماری آرا برای مدت سه روز متوقف شد.

در حالی که بازشماری آرای انتخابات ششم میزان جریان دارد، شماری از نامزدان با تاکید بر شفافیت این روند، از بحرانی‌ شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار نگرانی کرده اند.

احمدولی مسعود، نامزد ریاست جمهوری که در جمع نمایندگانی از شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری صحبت می‌کرد، دیروز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که انتخابات افغانستان را به سوی بحران برده است.

او ادعا کرد که کمیسیون انتخابات افغانستان آرای غیربایومتریک شده را درج سیستم کرده است.

XS
SM
MD
LG