لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش کابل به بازداشت یک پناهجوی افغان در یونان


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان در واکنش به بازداشت یک پناهجوی ۲۶ سالۀ افغان در یونان، خواستار آزادی وی شده است.

بر بنیاد معلومات این وزارت، این مرد پناهجوی افغان و کودک‌اش بخشی از یک گروه ۲۵ نفری پناهجویان بوده اند که می‌خواستند وارد اروپا شوند. مقامات گفته اند که در جریان این سفر یک کودک وی در دریا غرق شده است.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است: "محافظان ساحلی یونان روز دوشنبه اعلام کردند که یک مهاجر ۲۳ ساله را به اتهام رانندگی کشتی و قاچاق مهاجران دستگیر و پدر ۲۶ ساله کودک غرق‌شده را نیز به اتهام در خطر انداختن زندگی فرزندش توقیف کرده‌اند."

بر اساس قانون یونان، به خطر انداختن زندگی کودکان مجازات تا ۱۰ سال زندان را دارد.

وزارت امور مهاجرین افغانستان، متهم‌کردن پناهجویی را که فرزندش در دریا غرق‌ شده، بی‌سابقه خوانده است.

این وزارت تاکید کرده است: "به دادگاه کشانیدن این پدر سوگوار از سوی کشور میزبان فقط به غم و اندوه وی می‌افزاید و بس، ما از کشور دوست یونان تقاضا داریم تا به حقوق بشری این پناهجوی افغان توجه داشته باشد."

همچنان این وزارت از سفارت افغانستان در آتن و وزارت خارجۀ این کشور خواسته است که این مساله را از مجاراهای دپلوماتیک پیگیری کنند تا منجر به آزادی این پناهجوی افغان شود.

همچنان وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان از کشورهای اروپایی خواسته است که به تقاضای پناهندگی افغان‌ها به ویژه این پناهجو که مهاجرت به قیمت جان کودک‌اش تمام شده، منعطف باشند و پاسخ مثبت بدهند.

XS
SM
MD
LG