لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا خواستار توافق بی‌درنگ سیاسی در افغانستان شد


نماینده اتحادیه اروپا در توافق با روسای هیات‌های اتحادیه اروپا مستقر در کابل و سفیر ناروی از همه طرف‌های کنونی مذاکرات سیاسی خواستار توافق بی‌درنگ سیاسی شده است.

این اتحادیه امروز پنجشنبه ۱۶ اپریل (۲۸ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته که نیاز است تا روند گفتگوهای صلح سریع‌تر آغاز شود و رفاه مردم در حالی باید در اولویت قرار گیرد که افغانستان با تداوم ناامنی و خطرات تازۀ صحی مواجه است.

این اتحادیه تاکید کرده است: "هر روز که بدون یک تیم دولتی واحد سپری می‌شود، مردم افغانستان در معرض خطرات بیشتر قرار می‌گیرند، اعتبار نهادهای دموکراتیک تضعیف می‌شود و و شرکای اروپایی (افغانستان) را دلسرد می‌کند".

همچنان اتحادیه اروپا بر یکپارچگی جوانب سیاسی افغانستان تاکید کرده است.

رولاند کوبیا، نمایندۀ ویژه اتحادیۀ اروپا برای افغانستان نیز گفته است که صفحۀ انتخابات بسته شده و افغانستان به فصل جدید و ایجاد یک حکومت همه‌شمول به عنوان یک امر فوری برای پیشبرد امور صلح نیاز دارد.

حکومت افغانستان هنوز در این مورد واکنش نشان نداده است؛ اما سه روز پیش دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت که مذاکرات میان دو طرف جریان دارد و به گفتۀ وی : "برای رسیدن به نتیجه مفید به زمان نیاز است".

از سویی هم، تیم عبدالله عبدالله، روی یک طرح برای حل جنجال‌های سیاسی کار می‌کند. فریدون خوزون، سخنگوی این تیم به صدای امریکا گفت که در این طرح بر ایجاد شورای عالی مصالحه نیز تمرکز خواهد شد.

به گفتۀ وی قرار است که این طرح پس از نهایی شدن توسط دسته‌های تخنیکی غنی و عبدالله مورد بحث قرار بگیرد.

XS
SM
MD
LG