لینک های دسترسی

Breaking News

'طالبان باید دست از خشونت و تخریب زیربناها بردارند'


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

هیات اتحادیۀ اروپا و نمایندگی برخی کشورها به شمول سفارت امریکا در کابل گفته اند که ترورهای هدفمند گروه طالبان جهان را خشمگین خواهد کرد.

هیات اتحادیۀ اروپا و نمایندگی‌های امریکا آسترالیا، کانادا، جمهوری چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هالند، اسپانیا، سویدن، بریتانیا و نمایندۀ ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان امروز ۳۱ جنوری (۱۲ دلو) با نشر اعلامیه‌ای مشترک خشونت‌های طالبان را محکوم کرده گفته اند: "طالبان باید این را درک کنند که اقدامات خشونت‌بار و ویرانگر آن‌ها، جهان را خشمگین می‌سازد و اگر قرار است صلح در افغانستان تامین گردد، خشونت‌ها باید متوقف شود."

در اعلامیه آمده است: "این خشونت‌ها، جامعۀ مدنی، قضایی، رسانه‌یی، مذهبی، طبی و نمایندگان غیرنظامی دولت که برای یک افغانستان صلح‌آمیز و مرفه ضروری اند، را هدف قرار می‌دهد. طالبان مسوولیت اکثریت چنین خشونت‌های هدفمند را بر عهده دارند."

این کشورها همچنان از ادامۀ تخریب زیر بنا‌ها، به شمول تخریب جاده‌ها، منفجر ساختن پایه‌های شبکه‌های مخابراتی و برق توسط گروه طالبان ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف این کار شده اند.

در اعلامیه از حکومت افغانستان خواسته شده که افرادی شناساییی و مجازات کنند که باعث افزایش خشونت‌ها شده و زیربناهای این کشور را تخریب می‌کنند.

آنان تاکید کرده اند که جامعۀ جهانی سرمایه‌های هنگفتی را در زمینۀ انرژی، مصوونیت غذایی، منابع آب و سرک‌سازی در این کشور هزینه کرده است.

پیش از این نیز حکومت افغانستان و مقامات امریکایی، گروه طالبان را مسوول ترورهای هدفمند و قتل‌های زنجیره‌یی در این کشور خوانده بودند، اما گروه طالبان ادعا می‌کنند که آنان غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند و در این ترورها نیز نقش ندارند.

XS
SM
MD
LG