لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیۀ اروپا خواهان برقراری آتش‌بس در افغانستان شد


اتحادیۀ اروپا حملات نظامی و تروریستی اخیر در افغانستان را برخلاف روحیه توافقنامه دوحه دانسته و خواهان تامین آتش‌بس در آن کشور شده است.

این اتحادیۀ روز جمعه ۲۷ مارچ (هشتم حمل) با نشر اعلامیه‌ای حمله اخیر طالبان بر یک پایگاه نیروهای امنیتی افغان در زابل و حملۀ تروریستی روز چهارشنبه در کابل را محکوم کرده است.

در حمله روز چهارشنبه که مسوولیت آنرا گروه داعش بر عهده گرفت ۲۵ نفر از اهل هنود و سیک‌های افغان کشته شدند.

اتحادیۀ اروپا افزوده است که به کمک و حمایت‌‌های‌ اش برای بهبود حقوق بشری و آزادی‌های اساسی تمامی افغان‌ها به شمول اقلیت‌های قومی و مذهبی در افغانستان ادامه می‌دهد.

در این اعلامیه همچنان آمده است که اتحادیه اروپا برای آوردن صلح در افغانستان متحد است.

این اتحادیۀ همچنان گفته است: "اکنون بیش از هر زمان دیگر، افغانستان به آتش‌بس ضرورت دارد. این تقاضای دیرینۀ اکثریت مردم افغانستان است که توسط اتحادیه اروپا حمایت می شود".

اتحادیه اروپا همچنان از پیشنهاد منشی عمومی سازمان ملل متحد برای تامین آتش‌بس سرتاسری در جهان به هدف دستیبابی مردم به ویژه "افراد آسیب‌پذیر" به کمک‌های بشردوستانه استقبال کرده است.

انتونیو گوتیریش، منشی عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه ۲۴مارچ (پنجم حمل) به دلیل گسترش کروناویروس در جهان خواهان آتش‌بس فوری در سراسر جهان شد.

او در یک پیام تصویری گفته است که جنگ‌ها در سراسر جهان شدت گرفته و قربانی این وضعیت زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت و بیجاشدگان اند.

این در حالی است که هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) به تازگی اعلام کرد که در ۲۵ روز نخست ماه مارچ کم از کم صد غیرنظامی افغان در اثر خشونت‌ها کشته شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده اند.

یوناما روز چهارشنبه ۲۵ مارچ (ششم حمل) با اشاره به فراخوان منشی عمومی ملل متحد برای آتش‌بس جهانی، از همه طرف‌های درگیر در افغانستان خواست تا سطح خشونت را بیشترکاهش داده و در راستای تامین آتش‌بس و تفاهم پایدار سیاسی گام‌های عملی بردارند.

XS
SM
MD
LG