لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید داکتران بدون سرحد بر ادامۀ فعالیت‌هایش در افغانستان


داکتران بدون سرحد در افغانستان یا (MSF) می‌گوید که به فعالیت‌های صحی خود برای درمان افغان‌ها در ولایات هرات، قندهار، خوست، کنر و هلمند ادامه می‌دهد.

این نهاد روز سه شنبه ۱۷ اگست (۲۶ اسد) گفت: "ما به ادامه ارایه خدمات صحی به کسانی که به آن نیاز دارند، متعهد استیم. تنها در یک روز ما در اطاق عاجل بیش از ۶۰۰ مشاوره به مریضان ارایه کردیم و به ۴۵ زن باردار برای به دنیا آوردن نوزادان شان کمک کرده‌ایم."

داکتران بدون سرحد افزوده که در حال حاضر، تمامی شفاخانه‌های آنان در این ولایات باز است و روزانه به ده‌ها نفر که از بیماری‌های گوناگون رنج می‌برند، رسیدگی می‌شود.

آنان تاکید کرده اند که این نهاد به فعالیت‌هایش برای درمان مجروحین جنگی که در نبردهای اخیر زخمی شده اند، ادامه می‌دهد. این نهاد صحی همچنین از ایجاد یک مرکز جدید درمان مجروحین در شهر قندز خبر داده و گفته است که ساخت و ساز تعمیر این شفاخانه در سال ۲۰۱۸ در مرکز این ولایت آغاز شده بود.

بر اساس معلومات داکتران بدون سرحد، در این مرکز صحی کسانی که در درگیری‌های اخیر مجروح شده اند، درمان و مورد مراقبت‌های جدی قرار خواهند گرفت.

پیش از این مقام‌ها در افغانستان گفته بودند که به اثر درگیری‌ها در هفته‌های اخیر میان نظامیان افغانستان و گروه طالبان در بخش‌هایی این کشور، ده‌ها غیرنظامی زخمی شده اند که در میان آنان کودکان و زنان نیز شامل اند.

پیش از این داکتران بدون سرحد در افغانستان ازجناح های درگیر جنگ خواسته بود که از آسیب رساندن به کارمندان و مراکز صحی در این کشور خودداری کنند.

این در حالی است که با تسلط گروه طالبان بر بخش اعظم افغانستان، رهبری این گروه از نهادهای دپلوماتیک و دیگر نهادهای خیریۀ خارجی در این کشور خواسته است که به فعالیت شان در این کشور ادامه دهند.

پیش از این نیز سازمان ملل متحد از ادامۀ حملات بر مراکز صحی و اختطاف کارمندان بهداشتی در بخش‌های از افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

XS
SM
MD
LG