لینک های دسترسی

Breaking News

قنسولگری پاکستان در ننگرهار، توزیع ویزه را دوباره آغاز کرد


قنسولگری پاکستان در شهر جلال‌آباد مرکز ننگرهار، پس از بسته‌بودن بیش از یک ماه، امروز دوشنبه (۱۶ میزان) دوباره روند توزیع ویزه را آغاز کرد.

هم‌زمان با فعالیت دوبارۀ این قنسولگری، صدها تن به این نمایندگی سیاسی پاکستان برای گرفتن ویزه مراجعه کرده اند.

عبد القدیر که باشندۀ ولسوالی پچیراگام است، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت: "تا اکنون کار به خوبی جریان دارد؛ اما امیدواریم که همیشه همین‌گونه ادامه یابد".

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت: "قرار بود قنسولگری پاکستان به روز یکشنبه فعالیت‌اش را دوباره آغاز کند؛ ولی مسؤولان گفتند که مقامات بلندرتبۀ شان هنوز برای شان چیزی نگفته اند، صبح امروز روند توزیع ویزه آغاز شده و مردم به راحتی ویزه شان را خواهند گرفت".

اداره ولایتی ننگرهار، برای توزیع ویزه پاکستان در جلال‌آباد، یک پلان جدید را تهیه کرده که بر اساس آن، به مراجعین ویزه توزیع خواهد شد.

بر اساس این برنامه، هفته یک روز برای ولایات پکتیا، خوست، غزنی، کنر، لغمان و نورستان مشخص شده و متباقی روزها برای ساکنان ولسوالی‌های ولایت ننگرهار ویزه توزیع خواهد شد.

ولی مراجعین قنسولگری پاکستان در جلال‌آباد، بر شفافیت روند توزیع ویزه‌ تأکید دارند.

نورالله باشنده ولسوالی رودات ننگرهار گفت: "سابق کمیشن‌کار پول می‌گرفت، واسطه حتمی بود، به مریض توجه نمی‌شد و حالا باید همه چیزها از بین رود و شفافیت بیاید".

در همین حال باشندگان سایر ولایات بر مشخص‌شدن یک روز توزیع ویزه برای آنان، انتقاد دارند و آن را کافی نمی‌دانند.

اما اداره ولایتی می‌گوید که اگر برنامه‌ریزی جدید، در روند توزیع ویزه به ساکنان سایر ولایت، مشکل ایجاد کرد، آن را بازنگری خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG