لینک های دسترسی

Breaking News

حملات راکتی پاکستان بر کنر، پنج زخمی برجا گذاشت


مقام‌های محلی در کنر گفته اند که از دیشب تا اکنون ۱۸۵ راکت از آن سوی خط دیورند در ولسوالی‌های دانگام و سرکانوی این ولایت اصابت کرده است که چند زخمی به جا گذاشته است.

فریدالله دهقان، سخنگوی پولیس کنر به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت "۱۸۰ راکت دیشب در مناطق زور برول، سور کمر، کچلی و سایر ساحات اصابت کرده که در نتیجه یک زن و شوهر و دو کودک شان زخم برداشته اند".

آقای دهقان، مدعی شد که این راکت‌ها را نظامیان پاکستانی پرتاب کرده اند.

سخنگوی پولیس کنر تأیید کرد که پنج راکت دیگر در مربوطات ولسوالی سرکانو اصابت کرده؛ اما تلفاتی در پی نداشته است.

داکتر فاروق سهاک، رئیس شفاخانۀ مرکزی کنر گفت که وضعیت زخمیان منتقل‌شدۀ ولسوالی دانگام، قناعت‌بخش است.

نثاراحمد، یک باشندۀ ولسوالی دانگام به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، پیش از این نظامیان پاکستانی در مناطق غیرمسکونی راکت پرتاب می‌کردند؛ اما اکنون روستاها را هدف قرار می‌دهند که اگر جلوگیری نشود، افراد ملکی بیشتر آسیب خواهند دید و یا منطقه را ترک خواهند کرد.

حملات راکتی بر مناطق کنر از چند سال به این طرف ادامه دارد؛ پاکستان بارها گفته است که جنگجویان تحریک طالبان پاکستان را در مناطق سرحدی هدف قرار می‌دهد؛ اما حکومت افغانستان می‌گوید که نظامیان پاکستانی مردم ملکی را هدف قرار می‌دهند.

این حملات راکتی، چند ساعت پس از سفر هیأت بلندپایۀ نظامی و ملکی پاکستان به افغانستان انجام می‌شود. در حالی که در دیدار هیأت با مقام‌های افغان در کابل روی یک "پلان عمل افغانستان و پاکستان" بحث و گفتگو شد.

XS
SM
MD
LG