لینک های دسترسی

Breaking News

محمولۀ جدید کمک‌های بشر دوستانۀ پاکستان به افغانستان رسید


سفارت پاکستان گفته است که این کمک‌ها در مرز تورخم به طالبان تحویل داده شده است.
سفارت پاکستان گفته است که این کمک‌ها در مرز تورخم به طالبان تحویل داده شده است.

سفارت پاکستان در کابل از ادامۀ کمک‌های بشری اسلام‌آباد به مردم افغانستان خبر داده و گفته است که روز گذشته محموله‌های جدیدی از این کمک‌ها به افغانستان رسیده است.

این سفارت روز شنبه دوم اکتوبر (۱۰ میزان) گفت که این کمک‌ها که شامل آرد، برنج، شکر و حبوبات است که به مقام‌های طالبان در بندر تورخم، مرز میان دو کشور تسلیم داده شده است.

صادق خان، نمایندۀ ویژه پاکستان برای افغانستان نیز گفته است که این کمک‌ها قرار است به ولایات مختلف افغانستان منتقل شده و به نیازمندان توزیع شود.

آقای خان افزوده است که کمک‌های بشردوستانۀ شان را به هدف جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان ادامه خواهند داد.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان این دومین محموله کمک‌های بشری اسلام‌آباد به کابل است که در مرز تورخم به مقامات طالبان تسلیم داده می‌شود.

در این حال، جمعیت هلال احمر ترکیه می‌گوید که برای کمک به مردم افغانستان و به ویژه رسیدگی به آوارگان داخلی در این کشور متعهد است.

هلال احمر ترکیه گفته که قرار است در روزهای پیشرو برای ۱۶هزار آواره داخلی در افغانستان کمک کند. این نهاد تاکید کرده که این کمک‌ها از طریق پاکستان به افغانستان منتقل شود.

این در حالی است که ماه گذشته سازمان ملل متحد گفت که افغانستان با بحران انسانی مواجه است و در حال حاضر، ۱۸ میلیون نفر که بیش از نیم جمعیت آن کشور می‌شود،‌ به خاطر ادامهٔ بقای شان به کمک‌های بشری نیاز دارند.

این سازمان گفته است که ۳۳ در صد جمعیت افغانستان نمی‌دانند که یک وقت غذای بعدی شان از کجا فراهم خواهد شد و بیش از ۵۰ درصد کودکان زیر پنج سال، با خطر شدید سو تغذیه مواجه اند.

XS
SM
MD
LG