لینک های دسترسی

Breaking News

سینماها در عربستان پس از ۳۵ سال باز می‌شود


سینماها در عربستان سعودی از سال‌های ۱۹۸۰ به اینسو مسدود است
سینماها در عربستان سعودی از سال‌های ۱۹۸۰ به اینسو مسدود است

حکومت عربستان سعودی پس از بیش از ۳۵ سال به سینماها اجازۀ فعالیت داده است و قرار است نخستین سینما در آن کشور در مارچ ۲۰۱۸ گشایش یابد.

فشار اسلامگرایان و گرایش جامعۀ سعودی به شکل سختگیرانۀ اسلام، سبب شد که سینماها در آن کشور از سال‌های ۱۹۸۰ به اینسو مسدود بماند.

اما بر اساس طرح‌های اصلاحی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، حکومت آن کشور کم کم برخی مقررات سختگیرانه را لغو می‌کند که در این میان سر از سال آینده به زنان سعودی اجازۀ رانندگی داده خواهد شد.

عواد بن صالح العواد، وزیر اطلاعات و فرهنگ عربستان سعودی، گفته است که بازشدن سینماها در آن کشور با ایجاد مشاغل و فرصت‌های آموزشی به صفت منبعی برای رشد و تنوع اقتصادی عمل کرده و نیز گزینه های تفریحی را در عربستان غنی خواهد کرد.

قرار است تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۰۰ سینما با ظرفیت افزون بر ۲۰۰۰ صفحۀ نمایش در عربستان سعودی گشایش یابد. تخمین زده می‌شود که گشایش این سینماها بیش از ۲۴ میلیارد دالر را به اقتصاد عربستان افزوده و ۳۰ هزار شغل دایمی را ایجاد کند.

سینماهای زنجیره‌ای منطقه از قبل در تلاش دست یافتن به بازار سعودی اند. مقام‌ها گفته اند که در چند هفتۀ آینده جزئیات صدور جواز و مقررات مدیریت سینماها در عربستان اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری رویترز

XS
SM
MD
LG