لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: روند توزیع پاسپورت در کابل بار دیگر متوقف شده است


ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخلۀ طالبان می‌گوید که روند توزیع پاسپورت در کابل بار دیگر متوقف شده است.

شفیع‌الله تسل، آمر مطبوعات ریاست عمومی پاسپورت در پیامی به خبرنگاران گفت که کارهای ریاست پاسپورت تا "امرثانی" در کابل متوقف شده است.

آقای تسل در مورد توقف فعالیت ریاست پاسپورت در کابل معلومات بیشتر نداد، اما افزود که در حال حاضر، روند توزیع پاسپورت اکثر ولایات جریان دارد.

در این حال، یک منبع در این ریاست که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، روز شنبه ۲۵ دسمبر (چهارم جدی) به صدای امریکا گفت که توقف فعالیت ریاست پاسپورت موقتی است و به زودی توزیع پاسپورت در کابل از سر گرفته خواهد شد.

مقام‌های طالبان هرچند تا کنون به گونۀ واضح در مورد علت متوقف شدن فعالیت ریاست پاسپورت چیزی نگفته اند، اما تهدیدات امنیتی یکی از عوامل متوقف شدن فعالیت ریاست پاسپورت در کابل گفته شده است.

دو روز پیش، وزارت داخلهٔ طالبان گفته بود که افراد این گروه از وقوع یک حمله انتحاری بر ریاست پاسپورت کابل جلوگیری کرده اند.

عاقل جان عزام، معاون سخنگوی وزارت داخلهٔ طالبان به خبرنگاران گفت که فرد مهاجم که قصد ورود به ریاست پاسپورت را داشت از طرف نیروهای نظامی این ریاست شناسایی و کشته شد.

این در حالی است که ناوقت روز گذشته عالم گل حقانی، رییس پاسپورت کابل گفت که به هدف جلوگیری از اذحام در عقب دروازۀ این ریاست، متقاضیان پاسپورت باید به گونۀ آنلاین ثبت نام کنند.

آقای حقانی افزود که پس از این، درخواست‌های ورقی متقضیان برای اخذ پاسپورت در کابل مدار اعتبار نیست و آنان باید فورم‌های درخواست پاسپورت را به گونل آنلاین خانه‌پری کنند.

فعالیت این ریاست ماه گذشته به دلیل از کار افتادن وسایل ثبت بایومتریک آن متوقف شد و مقام‌های طالبان اخیراً از آغاز دوبارۀ توزیع پاسپورت برای مراجعین در کابل خبر دادند.

XS
SM
MD
LG