لینک های دسترسی

Breaking News

سوتغذیه جان بیش از یک میلیون کودک افغان را در سال ۲۰۲۲ تهدید می‌کند


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (یونیسف) با ابراز نگرانی از افزایش موارد سو تغذیۀ کودکان در افغانستان گفته است که ممکن این بیماری در سال پیش‌رو، جان بیش از یک میلیوک کودک را بگیرد.

یونیسف روز ناوقت روز سه شنبه ۲۸ دسمبر (هفتم جدی) در صفحۀ تویترش گفته است که برای جلوگیری از مرگ و میر کودکان، مردم افغانستان بیشتر از هر زمان دیگر به کمک‌های بشری نیاز دارند.

ملل متحد گفته است که در حال حاضر، بسیاری از خانواده‌ها در فصل زمستان قادر به تامین غذا برای کودکان شان نیستند و ادامۀ این وضعیت باعث نگرانی بسیاری شهروندان افغانستان شده است.

یونیسف افزوده است که برای بهبود وضعیت زندگی افغان‌ها و به ویژه نجات جان کودکان در افغانستان تلاش خواهد کرد. بر اساس معلومات ملل متحد قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی، دست‌کم یک میلیون کودک مبتلا به سو تغذیه را در این کشور درمان کند.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال همچنین رسیدگی به کودکان را یک نیاز جدی عنوان کرده و خواستار کمک در این راستا شده است.

یونیسف پیش از این نیز از افزایش موارد سو تغذیۀ کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که در سال پیش‌رو میلادی از هر دو کودک افغان، یکی آن به سو تغذیۀ حاد مبتلا خواهد شد.

همچنین ملل متحد گفته بود که ۳.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال تا آخر سال روان میلادی ممکن با سوتغذیۀ حاد مواجه شوند.

بر اساس معلومات سازمان ملل متحد در حال حاضر، ۱۴ میلیون نفر در این کشور مصوونیت غذایی ندارند و با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید اقتصادی مواجه شده است.

بر اساس یک نظر سنجی سازمان غذایی جهان، در حال حاضر، ۹۵ درصد مردم افغانستان غذایی کافی برای خوردن ندارند و بزرگ‌سالان در این کشور کمتر غذا می‌خورند تا غذای نستباً کافی برای کودکان شان برسد.

بر اساس این نظر سنجی تنها پنج درصد شهروندان این کشور به غذای مناسب و کافی دسترسی دارند.

XS
SM
MD
LG