لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: غنی از مذاکرات ما با طالبان در جریان گذاشته میشود


مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی به شکل منظم از مذاکرات ایالات متحده با طالبان در جریان گذاشته میشود.

وزیر خارجه ایالات متحده، در یک مصاحبه با روز نامۀ 'واشنگتن تایمز' گفته است، این واقعیت ندارد که گویا رئیس جمهور افغانستان از مذاکرات ایالات متحده با طالبان در حاشیه قرار گرفته و بی‌ خبر است.

آقای پامپئو افزوده "باوجود آنکه طالبان تاکید دارند که با حکومت افغانستان صحبت نمیکنند، اما جان بس، سفیر ایالات متحده در کابل، با رئیس جمهور غنی در ارتباط است".

به گفتۀ مایک پمپیو "جنگ افغانستان طول کشیده وتلاش های صلح نیز به وقت نیاز دارد، اما در این راستا پیشرفت های صورت گرفته است".

از جانب هم، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ خاص ایالات متحده برای مصالحۀ افغانستان، در سفر به بلجیم با مقام‌های سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار کرده و گفته است که اگر امریکا و ناتو از افغانستان خارج شوند، این خروج همزمان همزمان خواهد بود.

آقای خلیلزاد در صفحۀ تویترش گفته است که در این دیدار، سرمنشی ناتو و شورای اتلانتیک شمالی را در جریان روند مذاکرات صلح افغانستان قرار داده است.

سران ناتو به خلیلزاد از هماهنگی کامل در این روند اطمینان داده اند.

خلیلزاد نوشته است: "ما یکجا به افغانستان رفتیم، حضور خود را یکجا تنظیم خواهیم کرد و اگر ترک کنیم، یکجا ترک خواهیم کرد".

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو نیز در تویتی گفته است که ۴۱ عضو ناتو و شرکای این سازمان از تلاش‌های خلیلزاد برای پیشرفت در روند مصالحه افغانستان حمایت می‌کنند.

نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای مصالحۀ افغانستان در هشتمین دور سفرش برای تسهیل گفتگوهای صلح افغانستان، پیش از این به پاکستان و آلمان نیز سفر کرده و در خصوص صلح افغانستان با مقام‌ها دو کشور گفتگو کرده است.

XS
SM
MD
LG