لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد برای بحث در مورد صلح افغانستان به پاکستان رفت


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان یکشنبه دوم جون (۱۲ جوزا) به پاکستان سفر کرد تا در مورد روند صلح افغانستان با مقام‌های پاکستانی صحبت کند.

سفر آقای خلیلزاد که ۱۶ روز طول خواهد کشید در برگیرندۀ ملاقات تازه با نمایندگان طالبان در قطر نیز می‌باشد.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که مقام‌های پاکستانی در دیدار با آقای خلیلزاد بر تعهد اسلام آباد برای تامین صلح و حل مسالمت آمیز معضل افغانستان تاکید کردند.

پیش از عزیمت به پاکستان، آقای خلیلزاد در واکنش به پیام عیدی ملا هبت الله رهبر گروه طالبان گفته است که خشونت‌ها در افغانستان قابل پذیریش نیست.

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان دیروز (شنبه) با انتشار پیامی به مناسبت عید فطر گفته است که تا زمانی به جنگ ادامه خواهند داد تا به اهدف شان نایل گردند. رهبر طالبان، ایالات متحده امریکا را به ادامه خشونت‌ها در افغانستان متهم کرد.

زلمی خلیلزاد، روز یک شنبه (۲ جون) در یک تویت این اتهام را رد کرد: "ما به دنبال خشونت نیستیم. سطح خشونت در افغانستان پذیرفتنی نیست و ما نمی خواهیم که آن‌ را افزایش دهیم، بیایید راه هایی را بیابیم که‌ با هم کار کنیم تا خشونت را کاهش دهیم و یا آن را فوراً متوقف سازیم. کشتار افغان‌ها باید پایان یابد."

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان، لحن تند در پیام عیدی ملا هبت الله را غیر ضروری خواند و گفت که این گونه واکنش‌ها سبب، پیچیدگی و مختل شدن گفتگوهای صلح خواهد شد.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده روز جمعه (۳۱ می) هشمین دور سفرش را به افغانستان، پاکستان، بلجیم، آلمان، امارات متحده عرب و قطر آغاز کرده است.

وزارت خارجه امریکا در اعلامیه‌ای گفته است که آقای خلیلزاد در سفر خود به کابل، با مقام‌های ارشد حکومت افغانستان، رهبران احزاب، چهره‌های سیاسی و فعالان حقوق زن و جامعه مدنی دیدارهای جداگانه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG