لینک های دسترسی

Breaking News

مذاکرات رؤساي جمهور پاکستان و افغانستان در کابل


پرويزمشرف رئيس جمهور پاکستان که به کابل عزيمت کرده است ميگويد پاکستان و افغانستان ، جهت جنگ عليه دشمن مشترک دهشت افگني ، بايد قواي شانرا يکجا سازند.

جنرال پرويز مشرف ، به تعقيب مذاکره با حامد کرزي ، رئيس جمهور افغانستان ، در کابل گفت دهشت افگني روابط دو کشور را که به گفته او بايد برادرانه باشد ، تيره ميسازد. او گفت دول همسايه عليه سه تهديدات القاعده ، تهديد طالبان و همچنان به گفته او عليه طالب سازي جامعه در جنگ هستند.

رهبران پاکستان و افغانستان در رابطه با شورشهاي طالبان و سرکوبي تندروان در امتداد سرحد ، مذاکراتي را انجام دادند. اين مذاکرات بطور فوري ، پس ورود پرويز مشرف به کابل ، جهت يک بازديد دو روزه که تحت شرايط شديد امنيتي صورت گرفت ، انجام يافت.

دفتر حامد کرزي گفت رهبران دو کشور روي جنگ عليه دهشت افگني و توسعه همکاري هاي دو جانبه ، مذاکرات "صريحي" انجام دادند. گزارشها از کابل حاکيست که درين مذاکرات پيمان صلحي که پاکستان با تندروان طرفدار طالبان در منطقه قبائلي وزيرستان شمالي در امتداد سرحد با افغانستان ، به امضا رسانيده است ، نيز شامل است.

حکومت پاکستان موافقه کرده است تا مبارزات نظامي را براي بيرون راندان تندروان از منطقه نيمه خود مختار متوقف سازد. تندروان موافقه نمودند که جنگجويان خارجئ مربوط به القاعده را خلع سلاح کرده و حملات شانرا در داخل پاکستان و در آنطرف سرحد در داخل افغانستان ، متوقف سازند.

XS
SM
MD
LG