لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح ملبس به يونيفورم نظامي ۳۰ نفر را اختطاف کردند.


پوليس عراق ميگويد افراد مسلح ملبس به يونيفورم نظامي حد اقل ۳۰ نفر را در جريان حمله بر مرکز بغداد اختطاف کرده اند.

پوليس ميگويد اين اختطاف در روز روشن دکانداران و تجار را در مرکز تجارتي بغداد هدف قرار داده است. افراد مسلح در داخل چندين موتر بمحل آمده، گروگانان را در موترها سوار کرده و از محل دور شدند.

مقامات عراقي ميگويند افراد مسلح بر کاروان حامل عادل عبدالمهدي، معاون رياست جمهوري عراق حمله کردند ولي او ازان جان بسلامت برد.

دگر جنرال ريمند اوديرنو، قوماندان جديد عملياتي قواي ايالات متحده در عراق گفت مساعي جهت متوقف ساختن خشونت در عراق بايد شامل پروگرام هاي دپلوماتيک، اقتصادي و نظامي باشد.

بروز چهارشنبه، بم گزاري ها و گلوله باري ها در سراسر عراق حد اقل ۳۴ نفر را هلاک ساخت. اين حملات شامل بم گزاري ها در اهداف شيعيان در بغداد و بم گزاران انتحاري توسط موتر در يک پايگاۀ اردو در خارج کرکوک بود.

در عين زمان، چندين سناتور ايالات متحده که امروز از بغداد ديدن ميکنند، خواستار اعزام ۱۵ تا ۳۰ هزار عسکر تازه بعراق شده اند تا در قسمت ثبات بخشيدن در عراق کمک کنند. سناتور جان مکين و پنج سناتور ديگر جهت مذاکره با مقامات امريکائي و عراقي در بغداد است.

جان مکين که يک سناتور جمهوريخواه از ايالت اريزوناست گفت به عساکر بيشتر ضرورت است تا اوضاع در عراق تحت کنترول قرار داده شود و عمليۀ سياسي به پيش برود.

XS
SM
MD
LG