لینک های دسترسی

Breaking News

شمارش مجدد آرای انتخابات ایران توسط شورای نگهبان


شورای قدرتمند نگهبان ایران میگوید بعضی از آرای مورد منازعۀ انتخابات ریاست جمهوری را که بزرگترین مظاهرات خیابانی را طی ۳۰ سال سبب گردید، مجدداً شمار میکند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر روحانی ایران ازان شورای رهبران مذهبی و علمای حقوق اسلامی خواستار شد تا شکایات تقلب در انتخابات را که توسط رقبای محمود احمدی نژاد بعمل آمده مورد تحقیق قرار دهد.

نتایج رسمی، این رئیس جمهور برحال را به آرای فوق العاده زیاد برنده اعلام کرد.

هزاران تن از پشتیبانان آقای احمدی نژاد بروز سه شنبه در حالی در میدان ولی عصر اجتماع نمودند که رئیس جمهور در یک کنفرانس سران در روسیه اشتراک کرده بود.طرفداران و مخالفین آقای احمدی نژاد در روزهای اخیر در پایتخت ایران اجتماعات عظیمی را براه انداخته بودند.

میر حسین موسوی کاندید شکست خوردۀ اصلاح طلبان بروز دوشنبه در مرکز تهران صدها هزار نفر را جلب نمود.او از آنها تقاضا کرد تا بروز سه شنبه اجتماع دیگری را در منطقه براه نیاندازند تا از منازعه با طرفداران حکومت جلوگیری نموده باشند.

وسایل نشراتی دولتی ایران گفت حد اقل هفت نفر بروز دوشنبه وقتی کشته شدند که طبق ادعا بعضی از پشتیبانان آقای موسوی کوشش نمود بر دفاتر ملیشیای بسیج طرفدار حکومت در تهران حمله کنند.شاهدان عینی میگویند این ملیشیاها در غروب روز بعد از یک مظاهرۀ مسالمت آمیز بر اجتماع گلوله باری کردند.

حکومت ایران همۀ ژورنالیستان را از ترک دفاتر شان جهت تهیۀ گزارش از احتجاجات عظیم علیۀ پیروزی آقای احمدی نژاد در انتخابات منع کرد.آن حکومت همچنان جواز همۀ وسایل نشراتی خارجی را فسخ نمود.

این هدایت به آن معنی است که رسانه های خبری مانند رویتر و اسوشیتد پرس نخواهند توانست عکس های مستقل و یا ویدیو های اجتماعات و احتجاجات را فراهم نمایند.

شورای نگهبان بروز سه شنبه گفت شمارش مجدد را در بعضی از محلات که کاندیدان شکست خورده ادعا میکنند بی نظمی شده، هدایت خواهد داد.واضح نشده که چند رای دوباره شمار خواهد شد.

میر حسین موسوی، کاندید عمدۀ اصلاح طلبان برای احراز کرسی ریاست جمهوری از شورا خواستار شده تا نتایج انتخابات را فسخ نماید.آقای احمدی نژاد میگوید رای گیری آزاد و منصفانه بود.

در یک انکشاف دیگر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای ملی ایران از حملات اخیر بر محصلین دانشگاۀ تهران که مرکز مخالفت علیۀ رئیس جمهور ایران است انتقاد نمود.

محصلین میگویند پولیس ایران و ملیشیاهای اسلامی شام یکشنبه بر لیلیۀ آنها حمله نموده محصلین را لت و کوب کرده و دارائی های آنها را خساره مند ساخت.لاریجانی وزیر داخلۀ ایران بود که افراد آن وزارت مسؤل این واقعه است.

XS
SM
MD
LG