لینک های دسترسی

Breaking News

ملن در مورد تغیر در تعداد عساکر در افغانستان


صاحب منصب ارشد قوای نظامی ایالات متحده میگوید با استراتیژی جنگ در افغانستان راحت است ولی به مفکورۀ تغیر در تعداد عساکر پذیرا میباشد.

ادمیرال مایک ملن، رئیس لوی درستیزهای قوای مسلح بروز یکشنبه گفت او، براک اوباما، رئیس جمهور و جنرال جیمز جونز، مشاور امنیت ملی ایالات متحده به فراهم کردن مناسب منابع برای جنگ متعهد میباشند.

ملن طی صحبت در تلویزیون ایالات متحده گفت به قوماند قوای ایالات متحده در افغانستان گفته است تا آنچه را برای جنگ لازم دارد دقیقاً بیان نماید.

ملن گفت جنرال استنلی مکرستل اوضاع را مورد ارزیابی قرار داده و در مورد احتیاجات خود تا اواسط ماۀ آگست گزارش خواهد داد.

ملن بیک گزارش روزنامۀ واشنگتن پوست پاسخ میداد که دران از مشاور امنیت ملی نقل قول نموده بود که در حال حاضر در مورد اعزام عساکر اضافی ایالات متحده به افغانستان پلانی روی دست نیست.

حکومت اوباما قبلاً اعزام عساکر و مربیان بیشتر را به افغانستان هدایت داده تا شورش طالبان را تحت کنترول قرار دهد. آن حکومت همچنان از رهبران نظامی تقاضا نموده تا بمنظور محافظت اهالی افغانستان که تلفات آنها بین واشنگتن و حکومت افغانستان تشنج ببار آورده سخت بکوشند.

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده طی مصاحبه ای که بروز یکشنبه از طریق تلویزیون منتشر شد گفت کامیابی و یا ناکامی در افغانستان صرف توسط اقدامات نظامی معلوم نخواهد شد. او گفت انکشاف اقتصادی و سیاسی داخلی نیز نتیجه را تعیین خواهد نمود.

در شرق افغانستان، پولیس گزارش داد که افراد مسلح ۱۶ افغان را که برای یک ادارۀ ماین پاکی که توسط ملل متحد تمویل میشود، کار میکردند، اختطاف نمودند.

مقامات میگویند افراد مسلح ناشناس این کارگران را وقتی اختطاف کردند که بین ولایات خوست و پکتیا سفر میکردند.

همچنان بروز یکشنبه، قوای نظامی برتانیه گفت دو عسکر برتانوی در جریان حملات جداگانه در جنوب افغانستان در نزدیک شهر گرشک ولایت هلمند کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG