لینک های دسترسی

Breaking News

سال 2009 شاهد لحظات پرمناقشه در فوتبال


مسابقات تیم های برتر فوتبال سال 2009 با وجود اندکی مناقشات خاتمه یافت.

تیری هنری فرانسوی در بازی با تیم ایرلند با به ثمر رساندن گول در صدر فهرست قرار گرفت، حالانکه مسابقه میان الجزایر و مصر در اثر بروز خشونت به خرابی گرایید.

ایالات متحده با خاتمه بخشیدن به میزبانی جام جهانی همه گان را به حیرت انداخته و برای بار نهم مستحق میزبانی جام جهانی گردید. و تیم بارسیلونای اسپانیا برندۀ شش جایزه گردید.

اشتیاق برخاسته ازمسابقات تیم های برتر جام جهانی در سال 2009، با به ثمر رساندن گول از سوی قهرمان سال 1998 فوتبال فرانسه، تاریخ این بازی ها را با حیرت فراوان خاتمه بخشید.

نه تنها گول تاریخی دیگو مرادونا در جام جهانی سال 1986 اشتیاق مفرط را در میان علاقه مندان فوتبال به میان آورد بلکه بازی هیجانی بازی کن خط اول تیم فرانسه در ماه نوامبر در مقابل تیم ایرلند نیز هیجان شدیدی را آفرید.

فرانسه و ایرلند بعد از دو لیگ در تساوی یک مقابل یک قرار گرفته بودند، که این امر موجب گردید وقت اضافی به بازی کنان داده شود.

فقط چند دقیقۀ دیگر به پایان بازی مانده بود تا ایرلند در لیگ دوم بازی خویش با تیم فرانسه را به پینالتی بکشاند، در همین دقایق هنری با استفاده از دست خواست توپ را توقف داده و آنرا به ویلیام گالاس بازی کن دیگر تیم خویش پاس دهد، ویلیام با به ثمر رساندن این گول بازی را دو مقابل یک به نفع تیم فرانسه خاتمه داده و مسابقات تیم های برتر جام جهانی را به نقطه پایانی رساند.

این رویداد منجر به مناظرۀ شدید گردید، تا حدی که رجال هر دو کشور وارد این مناقشه گردیدند.

ایرلند از فدراسیون بین المللی فوتبال یا فیفا خواست تا به صفت تیم سی و سوم وارد کارزار جام جهانی 2010 گردد که این تقاضا از سوی این اداره رد گردید.

فیفا گفته است، تصمیم حکم میدان نهایی بوده است.

حکم هندبال هنری را نادیده گرفت، حقیقتی که سبب گردید تعداد بیشتر داوران به جام جهانی تعیین گردند.

فرانسه و ایرلند تنها کشور هایی نبودند که در مسیر خویش به طرف جام جهانی فوتبال در افریقای جنوبی دچار مناقشه گردیدند. مسابقۀ مصر و الجزایر نیز با موجی از خشونت، جر و بحث های دیپلوماتیک و التهاب شدید ملی گرایانه توام بود.

در ماه نوامبر مصر نیاز داشت تا با وارد ساختن سه گول به دروازۀ تیم الجزایر برندۀ گروه سوم تیم های افریقایی گردیده خود را به جام جهانی برساند.

قبل از شروع یک بازی سرنوشت ساز در قاهره، تماشا چیان مصری بر موتر حامل بازیکنان الجزایری سنگ پرتاب نمودند.

اما در جریان این مسابقه که دو مقابل صفر به نفع مصر خاتمه یافت، تدابیر شدید امنیتی اتخاد گردیده بود.

به همین ترتیب سال 2009 شاهد لحظات پرمناقشه در میادین فوتبال بود.

هند بال تیری هنری، باخت مصر وغیره که همه جزء از تاریخ فوتبال گردید.

XS
SM
MD
LG