لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت اعضای یک فامیل در بامیان و بارانهای شدید در مناطق غربی


سقوط برف کوچ در ولسوالی یکولنگ ولایت بامیان سبب مرگ پنج نفر اعضای یک فامیل گردیده است. از این حادثه تنها یک زن باقی مانده است که به گفته محمد ناصر فیاض ولسوال یکولنک این زن نیز در حالت کما میباشد.

امار تلفات برف کوچ در بامیان به بیست نفر رسید. بیست روز قبل هم سقوط برف کوچ در ولسوالی پنجو در غرب بامیان سبب مرگ 12 نفر شده بود و سه نفربه شمول یک پلیس زن در حوادث مشابه در ولسوالی ورس جان باخته بودند.

ولسوال یکولنگ میگوید در چندین منطقه دیگر از ساحات کوهستانی ولسوالی یکولنگ هم برف کوچ آمده است که راه چندین منطقه را با مرکز ولسوالی مسدود نموده است.

در عین حال ریزش کوه در مسیر راه میان ولسوالی های پنجو و ورس هم حدود بیست کیلومتر از سرک عمومی را تخریب و مسدود کرده است . سلیمان میرزایی ولسوال ورس میگوید آنها در تلاش هستند که راه ر ا باز کنند اما این سرک نیاز به تحکیم کاری بیشتر دارد

این مسیر تنها راه ارتباطی ورس با دیگر مناطق و ارتباط دهنده ولایت دایکندی به بامیان و کابل میباشد.

غلام رضا از باشندگان ولسوالی ورس میگوید تنها این راه مسدود نمیباشد بلکه راه مناطق دیگری از ولسوالی ورس هم هنوز مسدود میباشد.

برف کوچ و لغزش کوه از جمله حوادثی است که هر ساله در بامیان تلفات و خسارات جانی و مالی را ببار می آورد.

هلاکت 3 طفل و تخریب بیش از یکهزار خانه به اثر ریزش باران شدید در ولایات حوزه غربی

بر اساس یک گزارش دیگر مقامات محلی ولایات حوزه غربی افغانستان می گویند. ریزش باران شدید توام با رعد و برق طی 3 روز گذشته در این ولایات مشکلات فراوانی را برای مردم بار آورده است بر اساس گزارش های مقامات محلی بادغیس. ریزش باران شدید در ولسوالی مقر این ولایت باعث تخریب صدها خانه و هلاکت 3 طفل شده است.

عبدالغنی صابر معاون والی بادغیس می گوید بیشتر از 800 خانه درولسوالی های مقر، قادس و منطقه قرقیطو تخریب گردیده و حد اقل 3 طفل به اثر فروریختن دیوار یک خانه هلاک شده اند.

مقامات محلی بادغیس می گویند نشست ویژه ای را به منظور فرستادن کمک به آسیب دیده گان ترتیب داده اند و به زودی تیم های عاجل اداره مبارزه با حوادث طبیعی به این مناطق اعزام می شوند.

اما این مقامات اذعان میدارند که چون در اکثر این مناطق مقدار نفوذ دولت کم است، امکان سروی دقیق و مشخص کردن میزان واقعی خسارات وارده ممکن نخواهد بود.

در عین زمان گفته می شود سرازیرشدن سیلاب در هرات نیز باعث تخریب 300 خانه و هلاکت 40 راس مواشی گردیده است.

سلطان احمد غوری مدیر ارزیابی و خسارات در ریاست مبارزه با حوادق طبیعی هرات می گوید چندین پل و کانال آبی نیز در این ولایت تخریب شده است.

مامورین اداره ضد حوادث طبیعی درات می گویند ولسوالی های کشک کهنه،رباط سنگی، گذره وغوریان از جمله مناطقی می باشند که بیشترین آسیب را دیده اند.هرچند مامورین اذعان میدارند که تا اکنون موفق به انجام سروی دقیق در این مناطق نشده اند. گفته می شود ولسوالی های خاک سفید وبالابلوک فراه و ولسوالی طیوره غور نیز از ریز ش شدید باران وجاری شدن سیلاب خساره دیده اند.

همه ساله در فصل زمستان ریزش باران های شدید و منجر به سرازیر شدن سیلاب درتعدادی از ولسوالی های چهار ولایت حوزه غربی می گردد که خسارات مالی و جانی فراوانی را به دنبال دارد.

XS
SM
MD
LG