لینک های دسترسی

Breaking News

ترور پیلوت قوای هوایی افغان به سلسلۀ کشتارهای هدفمند


همزمان با ترور یک پیلوت قوای هوایی افغان در قندهار و افزایش قضایای کشتار هدفمند در افغانستان، ریاست جمهوری این کشور، طالبان را مسوول چنین رویدادها خواند.

این پیلوت قوای هوایی افغان مسعود احمد نام داشت و ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ دسمبر (۱۰ جدی) در مربوطات حوزۀ چهاردهم امنیتی و در نزدیکی مقام ولایت قندهار ترور شد.

یک منبع امنیتی در قندهار که نخواست نامش در گزارش گرفته شود به صدای امریکا گفت که مهاجمان پس گلوله‌باری بر این پیلوت، از محل فرار کرده اند.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار ترور یک منسوب اردوی ملی در مرکز این ولایت را تایید کرد، اما در مورد هویت وی جزییاتی ارایه نکرد.

در چند ماه پسین که مذاکرات صلح در شهر دوحه، پایتخت قطر جریان داشت سطح ترورهای هدفمند و انفجار ماین‌های مقناطیسی در کابل و سایر ولایات افزایش یافته است.

ریاست جمهوری افغانستان طالبان را مسوول این ترورها می‌داند و می‌گوید که این کار به هدف ایجاد فاصله میان دولت و مردم صورت می‌گیرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در صحفۀ تویترش نگاشته است: "در چند هفتۀ پسین، کابل گواه حمله‌ها و ترورهایی بود که به عنوان راهبرد جنگی طالبان؛ حمله و انکار، به پیش برده می‌شود. هدف این حمله‌ها، ایجاد ترس، وحشت، دهشت، ناامیدی و به میان آمدن فاصله‌ها بین مردم و‌ دولت جمهوری اسلامی افغانستان است."

مسعود انداربی، وزیر امور داخله و احمد ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان دیروز در مجلس سنای شواری ملی افغانستان گفتند که "کاروان عبیده" یک شبکهٔ منظم طالبان است که بعد از امضای توافقنامه میان طالبان و ایالات متحده در ولایت لوگر به هدف راه اندازی حملات هدفمند ایجاد شده است.

آقای اندرابی با این ادعا که طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی افغان ناکام مانده‌‌اند، اضافه کرد که طالبان به خاطر گرفتن امتیاز بیشتر در میز مذاکرات صلح تاکتیک جنگی خود را عوض کرده و به حملات هدفمند روی آوردند.

طالبان دست داشتن در این ترورهای هدفمند را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG