لینک های دسترسی

Breaking News

محکمۀ ترکیه ۲۵ نفر را به حبس ابد محکوم کرد


پس از کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ در ترکیه، حکومت آن کشور هزاران شهروند ترکی را یا از وظایف شان برکنار کرد و یا آنان را توقیف زندانی کرد
پس از کودتای نافرجام جولای ۲۰۱۶ در ترکیه، حکومت آن کشور هزاران شهروند ترکی را یا از وظایف شان برکنار کرد و یا آنان را توقیف زندانی کرد

یک محکمه در ترکیه روز جمعه ۲۵ نفر را در آن کشور به دلیلی به حبس ابد محکوم کرد که آنان در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ تلاش کردند حکومت آن کشور را "سرنگون" کنند.

آنادلو، خبرگزاری رسمی حکومت ترکیه گزارش می دهد که یک قوماندان گارد ساحلی آن کشور نیز در میان محکومین است.

سارنوالان ترکی ۲۸ نفر را در ولایت شمال غربی Kocaeli متهم کرده بودند، اما سه تن از متهمین، تبرئه شدند.

قبل از این، در اوایل ماه اکتوبر، یک محکمه در ترکیه ۴۲ سرباز پیشین آن کشور را به اتهام اینکه قصد داشتند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ترور کنند، به حبس ابد محکوم کرد.

آقای اردوغان، افراد دخیل در کودتا را به مثابۀ ویروس تلقی کرده و تعهد کرده تا حکومت آن کشور از وجود آنچه او ویروس تلقی می کند، پاکسازی کند.

پس از کودتای نافرجام شانزدهم جولای ۲۰۱۶ در ترکیه، حکومت به رهبری آقای اردوغان بیش از ۴۷۰۰۰ نفر را در آن کشور دستگیر کرد و حدود ۱۰۰ هزار نفر از کارمندان حکومتی را از وظایف شان بر کنار کرد. این افراد به دلیل ظن داشتن ارتباط با فتح الله گولن، روحانی ترکی، دستگیر و یا از وظایف شان بر کنار شده اند.

حکومت ترکیه ادعا می کند که آقای گولن کودتای نظامی نافرجام ۲۰۱۶ را سازماندهی کرده است. آقای گولن از سال های به این سو در تبعید خودی در ایالات متحده به سر می برد، همواره سهم داشتن در کودتا را رد کرده است. در کودتای شازدهم ماه جولای ۲۰۱۶ بیش از ۲۶۰ نفر کشته شد.

XS
SM
MD
LG