لینک های دسترسی

Breaking News

محب: نامۀ طالبان گواه باخت آنان است


طالبان با ارسال نامه‌ای به مردم امریکا خواستار متارکه و گفتگو شده اند
طالبان با ارسال نامه‌ای به مردم امریکا خواستار متارکه و گفتگو شده اند

سفیر افغانستان در ایالات متحده گفته است که نامۀ طالبان به ایالات متحدۀ امریکا آشکارا به شکست و باخت آن گروه گواهی می‌دهد.

حمدالله محب در تویتر خود نگاشته است که طالبان گم شدن خود را نزدیک دیده و برای حفظ آبرو درخواست آتش بس کرده اند.

طالبان با ارسال "نامۀ سرگشاده" ده صفحه‌ای به مردم امریکا خواستار مفاهمه برای ختم جنگ در افغانستان شده و ادعا کرده اند که افزایش حملات هوایی ایالات متحده حتا "یک انچ از قلمرو" را از تصرف طالبان خارج نکرده است.

هرچند این نامه عنوانی "مردم، گروه‌های مستقل و قانونگذاران صلح دوست امریکا" نوشته شده است ، آقای محب گفته است که طالبان به دستور باداران شان این نامه را فرستاده اند تا حمایت را به خود جلب کنند.

آقای محب همچنان نوشته است که افغانستان همواره برای صلح آغوش باز داشته است به ویژه به آنانی که "از اعمال شان توبه کرده و به خاطر قساوت‌هایی که در حق مردم بی‌گناه روا داشته اند، طلب آمرزش کنند."

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، موقف بسیار جدی در قبال شورشگری طالبان گرفته و فقط به آن گروه دو گزینه گذاشته است؛ ترک شورشگری و پیوستن به صلح یا کشته شدن.

نامۀ سرگشادۀ طالبان نیز در زمانی ارسال می‌شود که حملات هوایی نظامیان افغان و امریکایی بر طالبان به ویژه شبکه‌‌های تولید و قاچاق مخدرات که گمان می‌رود ۶۰ درصد هزینۀ شورشگری آن گروه را تمویل می‌کند، افزایش یافته است.

طالبان از دیرباز حکومت افغانستان را دست نشانده خوانده و خواستار مذاکرات مستقیم با ایالات متحدۀ امریکا شده اند. هرچند واشنگتن مکرراً از خواست طالبان را رد کرده و آنان را به صلح بین الافغانی ترغیب کرده است، برخی مقام‌های پیشین امریکایی گفته اند که مقام‌های امریکایی چندین بار تماس‌های به ویژه در آلمان و قطر با طالبان داشته اند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG