لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت خارجه: در نشست "بین الافغانی مسکو" شرکت‌ می‌کنیم


وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که در نشست "بین الافغانی" در مسکو، نمایندۀ حکومت نیز شرکت می‌کند.

قرار است که این نشست فردا با حضور هیات طالبان، برخی از رهبران و فرماندهان جهادی و شماری از سیاسیون افغان به شمول حامد کرزی، رییس جمهور پیشین برگزار شود.

صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه روز سه شنبه ( ۷ جوزا) به صدای امریکا گفت که در نشست "بین الافغانی" به نمایندگی از حکومت افغانستان لطیف بهاند، سفیر افغانستان در مسکو و کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح به نمایندگی از این شورا اشتراک می‌کنند.

آقای احمدی افزود: " از هر کشوری که برای رسیدن به صلح کمک کند استقبال می‌کنیم... بدون شک تلاش‌های منطقه‌ای و تلاش‌های جهانی بخاطر صلح نتیجه میدهد، البته با در نظر گرفتن رهبری و مالکیت مردم و دولت افغانستان بر روند صلح که این مساله را تمام کشورها تعهد سپردند که رعایت می‌کنند".

تاکنون جزییات آجندای نشست مسکو اعلام نشده است، اما چگونگی پایان جنگ و خشونت‌ها و برگشت صلح در افغانستان از مهمترین موضوعاتی اند که گفته می‌شود، شرکت کنندگان نشست مسکو دربارۀ آن‌ها بحث و گفتگو خواهند کرد.

پیش از این نیز در ششم دلو پارسال، شماری از رهبران جریان‌های سیاسی – جهادی به شمول حامد کرزی با نمایندگان گروه طالبان در چارچوب مذاکرات "بین الافغانی" درباره صلح بحث و گفتگو کردند و ادامه آن نشست که قرار بود در قطر برگزار شود به علت موجویت اختلاف‌ها درباره فهرست اشتراک کنندگان حکومت، لغو شد.

XS
SM
MD
LG