لینک های دسترسی

Breaking News

چهار مقام افغان به دلیل تخطی‌های انتخاباتی جریمه شدند


کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان می‌گوید که چهار مقام بلندپایه این کشور به دلیل سرپیچی از اصول انتخابات جریمۀ نقدی شدند.

زهره بیان شینواری، رییس این کمیسیون روز دوشنبه ۹ سپتمبر (۱۸ سنبله) به صدای امریکا گفت که صلاح‌الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه، محمدکریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، شاه حسین مرتضوی مشاور رییس جمهور غنی و حمیدالله فاروقی رییس پوهنتون کابل شامل این افراد استند.

خانم شینواری افزود که این مامورین برحال حکومت، در همایش‌های انتخاباتی کاندیدان شرکت کرده و به همین دلیل جریمۀ نقدی شده اند.

او افزود: "حمیدالله فاروقی ده هزار افغانی، مرتضوی ۱۵ هزار افغانی و محروم شدن از حق رای، کریم خلیلی ده هزار و صلاح الدین ربانی ده هزار افغانی جریمۀ نقدی شدند.

به گفتۀ وی، در قبال این افراد پس از بررسی شکایات ثبت‌شده در این کمیسیون، چنین تصمیمی گرفته شده و برعلاوۀ آن به هردو تیم اخطاریه جدی فرستاده شده است.

بر بنیاد معلومات کمیسیون شکایات انتخاباتی، حمیدالله فاروقی و شاه حسین مرتضوی در نشست‌های مبارزات انتخاباتی تیم اشرف غنی و کریم خلیلی و صلاح‌الدین ربانی در پیکارهای انتخاباتی تیم عبدالله عبدالله شرکت کرده بودند.

تا اکنون این افراد در مورد تصمیم کمیسیون شکایات تبصره نکرده اند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قبل از آغاز مبارزات انتخاباتی خطاب به تمام مقام‌های دولتی گفت که با استفاده از موقف وظیفوی خود از یک نامزد مشخص حمایت نکنند.

مبازرات کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ششم ماه اسد آغاز شد و قرار است که تا ۴۸ ساعت قبل از ششم ماه میزان (روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) ادامه یابد.

XS
SM
MD
LG