لینک های دسترسی

Breaking News

اطمینان وزارت داخلۀ افغانستان از تامین امنیت روزهای عید


وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که تدابیر شدید امنیتی برای تامین امنیت روزهای عید در سراسر این کشور روی دست گرفته شده است.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه ۱۲ می (۲۲ ثور) به خبرنگاران گفت که هزاران تن از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان آمادگی کامل شان را در این مورد گرفته اند.

آقای آرین افزود: "اطمینان ما برای هموطنان ما این است که قوت‌های مشترک در هرجایی که تهدید متوجه مردم باشد، حضور فعال دارند و آنان در تمام ساحات توظیف شده اند."

سخنگوی وزارت داخله تاکید کرد که این نیروها به هیچ فردی اجازه نخواهند داد تا فضای "خوشی و آرامش" مردم افغانستان را برهم بزند.

او همچنان از تدابیر "ویژه" امنیتی در شهر کابل و ولسوالی‌های این ولایت خبر داد و گفت که نظامیان افغان آماده خنثا سازی هرنوع تهدید "دشمن" در پایتخت استند.

وزارت داخله از شهروندان افغانستان خواست که برای تامین امنیت بهتر روزهای عید با پولیس همکاری کنند.

وزارت امور داخله در حالی از اتخاذ تدابیر امنیتی سخن می‌‌زند که در این اواخر ناامنی‌ها و به ویژه حملات انفجاری و ماین‌گذاری‌ها در اکثر نقاط افغانستان افزایش یافته است.

این در حالی است که گروه طالبان روز یکشنبه نهم می (۱۹ ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در سه روز عید به خاطر ایجاد "فضای امن و اعتماد" آتش‌بس‌ می‌کند و جنگجویان آن گروه از روز اول تا سوم عید سعید فطر در سرتاسر افغانستان هرگونه عملیات تعرضی شان را متوقف خواهند کرد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در واکنش به اعلام آتش‌بس سه روزۀ طالبان در روزهای عید فطر به نظامیان افغان دستور داده است که به پاس احترام روزهای عید، آتش‌بس را مراعات کنند، اما آقای غنی تاکید کرده است که اگر طالبان از آن تخطی کنند، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان پاسخ آن گروه را بدهند.

XS
SM
MD
LG