لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای مقامات کندهار مبنی بر کشته شدن ۴۷ طالب


مقام‌های امنیتی ولایت کندهار ادعا می‌کنند که در عملیات نیروهای افغان بر مواضع گروه طالبان در غرب این ولایت، ۴۷ طالب مسلح کشته شده است.

به گفته مقام‌ها، نیروهای ویژه افغان در مناطق سرحدی ولایات کندهار و هلمند، عملیاتی را علیه طالبان مسلح، راه اندازی کرده اند و از روز گذشته تا صبح امروز سه شنبه (۳ میزان) نیروهای هوایی مأموریت حمایت قاطع نیز نیروهای افغان را در این عملیات، همکاری کرده اند.

سارن غورزنگ افریدی، سخنگوی فرمانده امنیه کندهار در مصاحبه با صدای امریکا ادعا کرد که در این عملیات نیروهای خاص افغان، ۴۷ طالب مسلح کشته و ۴۱ تن بازداشت شده اند.

آقای افریدی افزود "در ولسوالی میوند در منطقه کانتینر بازار و سره بغل که هشت مرکز طالبان مسلح فعال بود، این عملیات انجام شده که در نتیجه آن ۴۷ طالب مسلح کشته شده، ۴۱ تن بازداشت شده و ۳۵ موترسایکل و ۶ عراده وسایط در جریان حملات هوایی و زمنیی از بین رفته است".

به گفته آقای افریدی، دوربین‌های شب‌بین و مقداری اسلحه و مهمات طالبان مسلح نیز به دست نیروهای افغان افتاده است.

آقای غورزنگ گفت که نیروهای خاص افغان تلاش می‌کنند تا عملیات را بربنیاد اطلاعات دقیق استخباراتی راه اندازی کنند تا به افراد ملکی تلفات وارد نشود؛ اما در منطقه‌ای که درگیری جریان دارد، تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی نیست و از تلفات افراد ملکی جزئیات دقیق ارائه نشده است.

همچنان مقام‌های افغان در مورد تلفات نیروهای افغان در این عملیات، معلومات نداده اند. طالبان مسلح در مورد ادعای مقام‌های امنیتی ولایت کندهار واکنش نشان نداده اند.

ولسوالی میوند ولایت کندهار یکی از ولسوالی‌های ناامن است که از غرب با ولسوالی‌های شمالی هلمند و مناطق جنوبی ولایت ارزگان هم مرز می‌باشد.

XS
SM
MD
LG