لینک های دسترسی

Breaking News

'بی‌احترامی به بیرق'؛ افغانستان قونسلگری خود را در پشاور بست


بازدید سفیر افغانستان از "افغان مارکیت" (عکس از آرشیف)
بازدید سفیر افغانستان از "افغان مارکیت" (عکس از آرشیف)

حکومت افغانستان می‌گوید که در اعتراض به "بی‌احترامی" پولیس پاکستان به بیرق ملی این کشور، قنسولگری خود را در شهر پشاور مسدود کرده است.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد روز جمعه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این تصمیم در اعتراض به پایین کردن بیرق افغانستان از فراز ساختمان "افغان مارکیت" اتخاذ شده است.

به گفتۀ سفارت افغانستان ساختمان "افغان مارکیت" از ملکیت‌های حکومت افغانستان در پشاور است، ولی ادعا می‌کند که اخیرا برخی مقام‌های حکومتی پاکستان در تلاش غضب جایداد افغانستان اند.

در اعلامیه آمده است که این دومین بار است که پولیس پشاور بدون هماهنگی با سفارت افغانستان، بیرق افغانستان را از این ساختمان پایین می‌کشد.

سفارت افغانستان در پاکستان این اقدام پولیس پاکستان را "خلاف اصول دپلوماتیک و همسایۀ‌داری خوب" عنوان کرده است.

وزارت خارجه افغانستان نیز اعلام کرده است که پولیس ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان بدون اطلاع سفارت این کشور در اسلام‌آباد، به نمایندگی قنسلگری این کشور در پشاور هجوم برده و برای مدتی ساختمان "افغان مارکیت" را محاصره کردند.

در اعلامیۀ این وزارت آمده است که پولیس پاکستان با "بی‌احترامی کامل، بیرق ملی افغانستان و تابلوی نصب شده بر فراز ساختمان افغان مارکیت را پایین کرده اند."

این وزارت افزوده است: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان اقدام غیر مسوولانه پولیس خیبر پښتونخوا و اهانت به بیرق ملی افغانستان را محکوم نموده و مراتب اعتراض شدید خویش را نسبت به این اقدام و نیز عدم پاسخگویی جانب پاکستان در رابطه به این قضیه ابراز می دارد."

هنوز مقامات پاکستانی در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG