لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت خارجۀ افغانستان سفر قاآنی به این کشور را بررسی می‌کند


پس از آن که گزارش هایی در مورد سفر اسماعیل قاآنی، فرماندۀ کنونی نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به افغانستان و ملاقات او با والی بامیان تحت عنوان معاون سفیر ایران در افغانستان نشر شد، سر پرست وزارت خارجۀ افغانستان امروز گفت که این موضوع مورد تحقیق قرار دارد.

ادریس زمان، سرپرست وزارت خارجۀ افغانستان امروز هفتم جنوری (۱۷ جدی) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که اسماعیل قاآنی هیچ زمانی معاون سفیر ایران در افغانستان نبوده است.

او گفت: " آقای قاآنی طبعاً معاون سفیر ایران نبوده. ما این موضوع را بررسی می‌کنیم که این سفر چه وقت صورت گرفته و به چه نحو بوده و هدف اش چه بوده. این موضوع تحت غور است."

بر اساس گزارش ها، اسماعیل قاآنی در سال ۲۰۱۸ به افغانستان سفر کرده و با والی بامیان تحت عنوان معاون سفیر ایران ملاقات نیز داشته است.

پس از آن که تصاویر این ملاقات در صفحات اجتماعی دست به دست شد، محمد طاهر زهیر، والی بامیان گفت که او با قاآنی منحیث معاون سفیر ایران در افغانستان ملاقات کرده بود.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس در حمله امریکا در بغداد، آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران اسماعیل قاآنی را منحیث فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی کرد.

در حالی که معلومات زیادی در مورد قاآنی ۶۲ ساله در دست نیست اما گفته می‌شود که او از دیر زمانی در نیروی قدس صاحب قدرت بوده است.

تحلیلگران غربی می‌گویند در حالیکه سلیمانی بر همسایه های غربی ایران تمرکز داشت، قاآنی کشور های شرقی مانند افغانستان و پاکستان را نظارت می‌کرد.

XS
SM
MD
LG