لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ نگرانی افغانستان از رفت و آمد افغان‌ها به ایران


وزارت صحت عامه افغانستان از اخراج اجباری پناهجویان افغان توسط دولت ایران و باز بودن مرزهای دو کشور برای رفت و آمد ابراز نگرانی کرده و گفته است که این وضعیت شیوع کروناویروس را به افغانستان گسترش خواهد داد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان که برای بررسی تیم‌های ایجاد شده به هدف تشخیص و جلوگیری از شیوع کروناویروس به نقطه صفری ولایت نیمروز رفته بود از اخراج اجباری افغان‌ها به "شکل کتلوی" انتقاد کرده است.

آقای فیروز در دیدار از مراکز صحی ساحۀ مرزی پل‌ ابریشم ولایت نیمروز، به مسوولان صحی دستور داده است که باید "تمام افغان‌هایی که از ایران وارد افغانستان می‌شوند، معاینه (سکریننگ) شوند تا افراد مبتلا به کروناویروس بهتر شناسایی شوند.

وزیر صحت عامه افغانستان همچنان در صفحه فیسبوک‌اش نگاشته است: "مرزهای باز با ایران و رد و مرز افغان‌ها از سوی این کشور، شیوع این ویروس را در افغانستان بیشتر می‌کند".

همزمان با گسترش شیوع کروناویروس در ایران حکومت افغانستان هفته گذشته به هدف جلوگیری از گسترش این ویروس هر گونه رفت و آمد هوایی و زمینی را برای مدت دو روز با ایران متوقف کرده بود.

تا اکنون یک واقعه مثبت کروناویروس در ولایت هرات ثبت شده است که به گفته وزارت صحت عامه افغانستان فرد مبتلا به این ویروس از شهر قم ایران به هرات برگشته بود.

در روزهای اخیر نیز در برخی از ولایات افغانستان دست‌کم ۴۰ مورد مشکوک کروناویروس به ثبت رسیده است که به گفته وزارت صحت عامه پس از بررسی‌ها، تمامی این واقعات منفی شناسایی شده اند.

XS
SM
MD
LG