لینک های دسترسی

Breaking News

اعزام منسوبین پولیس افغان به ترکیه برای فراگیری تعلیمات مسلکی


عکس آرشیف - طبقۀ اناث در صفوف پولیس ملی افغانستان
عکس آرشیف - طبقۀ اناث در صفوف پولیس ملی افغانستان
از جمع 500 منسوب پولیس افغانستان، 166 آنها عازم ترکیه شدند تا تعلیمات نظامی و مسکلی فرا گیرند.

وزارت داخله افغانستان خبر داد این دومین بار است که تعداد قابل ملاحظۀ از جوانان افغان جهت تحصیل در رشته نظامی به ترکیه می روند و زمینه تحصیل برای این جوانان در بهترین اکادمی های نظامی ترکیه فراهم می شود.

نجیب نیکزاد یکی از سخنگویان وزارت داخلۀ افغانستان به روز چهارشنبه هنگامی که منسوبین پولیس میدان هوایی کابل را به قصد ترکیه ترک می کردند، به خبرنگاران گفت این جوانان به هدف تقویت نیروهای آموزش دیده و مسلکی در صفوف پولیس افغان به ترکیه فرستاده میشوند.

سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان می گوید که سال گذشته نیز ۵۰۰ تن از نیروهای پولیس افغانستان جهت تحصیل به ترکیه فرستاده شده بودند که پس از ختم تحصیل به افغانستان برگشته ودرصفوف نیروهای پولیس مصروف ایفای وظیفه اند.

به اساس معلومات وزارت داخله این محصلین برای شش ماه در ترکیه به تحصیلات نظامی ادامه خواهند داد.

وزارت داخله میگوید ترکیه متعهد است که در چندین مرحله زمینه تحصیل را برای پولیس ملی افغانستان فراهم میکند و این دومین بار است که این شرایط برای پولیس افغان از سوی ترکیه فراهم شده است.

عدۀ نیروهای پولیس در حالی برای گرفتن آموزش های مسلکی به ترکیه فرستاده می شوند گفته میشود بخشی از نیروهای پولیس افغانستان حتا از سواد کافی برخوردار نبوده و مقامات وزارت داخله می پذیرند که این مساله یکی از مشکلات اساسی آن وزارت به شمار می رود.
XS
SM
MD
LG