لینک های دسترسی

Breaking News

الجزیره: نیروهای اسراییلی 'عمداً' خبرنگار ما را کشتند 


شیرین ابو عاقله
شیرین ابو عاقله

شبکهٔ تلویزیونی الجزیره مستقر در قطر گزارش داد که "نیروهای اشغالگر اسراییلی" شیرین ابو عاقله،‌ خبرنگار این شبکه را در سواحل غربی رود اردن به ضرب گلوله کشتند.

این خبرنگار امریکایی فلسطینی‌تبار شبکهٔ الجزیره در حالی کشته شد که عملیات نیروهای اسراییلی را در ساحه پوشش خبری می‌داد.

الجزیره گفته است که نیروهای اسراییلی عاقله ۵۱ ساله را به گونهٔ "عمدی و سازماندهی شده" در حالی کشتند که او از نارآمی‌ها در کمپ مهاجرین جنین گزارش تهیه می‌کرد.

اما نفتالی بنیت، صدر اعظم اسراییل گفت که به نظر می‌رسد این خبرنگار الجزیره در گلوله باری فلسطینی‌ها کشته شده باشد.

در این حادثه یک خبرنگار دیگر شبکهٔ الجزیره زخمی شده است. او گفته است که در زمان گلوله باری هیچ فرد مسلح فلسطینی در ساحه حضور نداشت.

یک عکاس خبرگزاری فرانس پرس گفت که ابو عاقله زمانی که هدف گلوله قرار گرفت، واسکت محافظتی خبرنگاری را به تن داشت.

این عکاس گزارش داد که نیروهای اسراییلی در این ساحه گلوله باری می‌کردند و سپس او جسد ابو عاقله را دید که در زمین افتاده بود. او نیز تایید کرد که در زمان کشته شدن این خبرنگار الجزیره هیچ فرد مسلح فلسطینی‌ در ساحه حضور نداشت.

اردوی اسراییل تایید کرده است که امروز ۱۱ می (۲۱ ثور) در این کمپ مهاجرین عملیاتی را راه اندازی کرد، اما هدف قرار دادن عمدی ابو عاقله را رد کرد.

اردوی اسراییل گفته است که میان نیروهای این کشور و فلسطینی‌ها گلوله باری متقابل صورت گرفت و در مورد احتمال این که ابو عاقله مورد گلولهٔ افراد مسلح فلسطینی قرار گرفته باشد، تحقیقات می‌کند.

شبکهٔ الجزیره از جامعهٔ بین المللی خواست تا نیروهای اسراییلی را برای هدف قرار دادن عمدی و کشتن این خبرنگار، حسابده قرار دهد.

یایر لپید، وزیر خارجهٔ اسراییل گفته است که در پی تحقیقات مشترک در خصوص این قضیه است، اما مقامات فلسطینی گفته اند که در این مورد با آنان تماس گرفته نشده است و نیروهای اسراییلی را مسوول کشته شدن ابوعاقله خوانده اند.

در این حال، تامس نایدیس، سفیر ایالات متحده در اسراییل نیز خواستار تحقیقات همه جانبه در این خصوص این قضیه شده است.

XS
SM
MD
LG