لینک های دسترسی

Breaking News

ستارۀ سینمای ایران: در کشور می‌مانم و هر هزینه‌ای را برای حقم می‌دهم


با ادامۀ موج ممنوعیت خروج چهره‌های سینمایی از ایران، ترانه علی‌دوستی، بازیگر سرشناس ایرانی، گفته است که در کشورش می‌ماند و صدای حق‌خواهی خانواده‌های زندانیان و کشته‌شده‌ها خواهد بود.

علی‌دوستی، روز یک‌شنبه ششم اکتوبر (۱۵ عقرب) ضمن ابراز حمایت از اعتراضات مردم در ایران نوشت: "می‌مانم، از کار دست می‌کشم. کنار خانواده‌های زندانی‌ها و کشته‌شده‌ها می‌ایستم و حق‌خواهشان خواهم بود."

این بازیگر شناخته‌شده همچنین نگاشته است: "برای خانه‌ام می‌جنگم. برای ایستادن پای حقم هر هزینه‌ای که باشد می‌دهم. و مهمتر از همه به آن چه امروز با هم می‌سازیم، ایمان دارم".

او با با تکرار شعار "زن زندگی آزادی" نوشت: "در آبان (عقرب) خونین ۹۸، وقتی نوشتم بر خلاف باور قبلی‌ام ما شهروند نیستیم، هرگز نبودیم. ما اسیریم، میلیون‌ها اسیر، این روز را می‌دیدم".

علی‌دوستی ستارۀ موفق و سرشناس سینمای ایران است که در چندین جشنوارۀ هنری در داخل و بیرون از ایران برندۀ جوایز متعدد هنری شده است.

او با تاکید بر این که "پاسپورت یا اقامت هیچ جا را جز ایران" ندارد، گفت: "مثل این همه مردم به جان آمده به‌پاخاسته وقتی حقم را فریاد می‌زنم، سرم را بالا می‌گیرم و صاف توی چشمانتان نگاه می‌کنم. این شجاعت را از زنان سرزمینم به ارث برده‌ام که سال‌ها است هر روز زندگی‌شان را با مقاومت و برابری‌طلبی آغاز، و با رویای آزادی به پایان می‌برند".

با آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت نیروی انتظامی ایران، شماری از چهره‌های ورزشی و هنری از معترضان پشتیبانی کرده‌اند.

همچنین مقامات امنیتی جمهوری اسلامی با ضبط پاسپورت‌های شماری از چهره‌های سرشناس، از خروج این افراد از ایران جلوگیری کرده‌اند که ضبط پاسپورت بهرام رادان، بازیگر و هنرپیشۀ ایرانی، در میدان هوایی و حین خروج از ایران، تازه‌ترین مورد آن است.

XS
SM
MD
LG