لینک های دسترسی

Breaking News

انتقال مراسلات توسط "درون" در ایالات متحده


نمای از "درون" شرکت امازون
نمای از "درون" شرکت امازون

امازون یکی از فروشگاه های بزرگ آن لاین مستقر در ایالات متحده به زودی اقلام خریداری شده را با استفاده از "درون" یا وسایط بدون سرنشین، انتقال خواهد داد.

این وسایط کوچک که در ارتفاع محدود پرواز خواهد کرد، از سیستم تثبیت موقعیت جهانی یا “GPS” استفاده خواهد کرد.

"درون" های کوچک برای تثبیت موقعیت از سیستم تیلیفون مشتری استفاده میکند و با پیگیری این روند، موجودات و موانع را تشخیص داده و محلی مناسبی را برای نشست تعین میکند و به این گونه اشیای که از ویب سایت امازون(Amazon) خریداری شده است نه تنها به آدرس ها بلکه به مشریان در هرکجایی که باشند، انتقال داده میشود.

به این معنی که اگر شما دور از منزل در کدام محل دیگر برای کار یا تفریح مسافرت کرده باشید و در آنجا با استفاده از تیلیفون یا وسیلۀ دیگری که با انترنت وصل باشد از ویب سایت این شرکت خریداری کنید، اشیا خریداری شدۀ شما در همان موقعیت برایتان در مدت ۳۰دقیقه رسانیده میشود، به استثنای موقعیت های دور تر از مناطق رهایشی.

شرکت امازون در ماه مارچ اجازه آزمایش انتقال اموال مشتریان را از طریق هوا با استفاده از "درون" دریافت کرد اما ادارۀ هوانوردی ایالات متحده بر اساس دلایل امنیتی میخواهد که این پرواز ها در ساحات تحت نظارت آن اداره صورت گیرد که خدمات امازون را محدود خواهد ساخت.

با آنهم آنانی که به این خدمات عصر جدید چشم دوخته اند میگویند که امازون تا حال این خدمات را اعلان نکرده و در پی دسترسی به تنکالوژی های پیشرفته تر است.

برخی دیگری میگویند که اکثریت خانه ها در ایالات متحده طوری ساخته شده است که محلی برای نشست این وسایط را ندارد و شرکت های خانه سازی در سال های آینده باید محل نشست "درون" را در بام های منازل در نظر بگیرند.

با وجود همه مشکلات، خوشبینی های وجود دارد که مشتریان امازون به زودی شاهد دریافت اشیای خریداری شدۀ شان از طریق هوا خواهند بود.

گزارش صدای امریکا

برگردان: هاشم حبیب زاده

XS
SM
MD
LG