لینک های دسترسی

Breaking News

خالد: در پیوند به انتخابات اجازۀ خشونت را نمی‌دهیم


اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع در پیوند به نگرانی‌ها از بحرانی‌شدن انتخابات ریاست جمهوری و بروز خشونت‌ها در افغانستان، می‌گوید که نظامیان افغان به هیچ کسی اجازه اخلال را نخواهند داد.

آقای خالد که روز یکشنبه ۲۴ نومبر (۳ قوس) در نشستی زیر نام "امنیت و صلح" صحبت می‌کرد، ادعای مبنی بر مداخله نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و گفت که آنان پس از این نیز بی‌طرفی شان را در این روند حفظ خواهند کرد.

اما او افزود: "تشویش‌هایی که در جامعه وجود دارد که انتخابات به بحران خواهد رفت، من مطمین استم که سیاسیون ما درایت این را دارند که کشور به بحران نرود و انشاالله که نمی‌رود."

سرپرست وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد: "این را هم واضح می‌گویم ما قسمی که ثابت کرده‌ایم که بی‌طرفانه عمل می‌کنیم، به هیچ نوع خشونتی که زندگی مردم افغانستان را مختل بسازد، اجازه نمی‌دهیم".

این در حالی است که پیش از این برخی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از بحرانی‌شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هشدار داده اند.

اعضای شورای نامزدان انتخابات افغانستان به روز پنجشنبه ۲۱ نومبر (۳۰ عقرب) به خبرنگاران گفتند که انتخابات، افغانستان را به سوی بحران برده است.

XS
SM
MD
LG